استانداردترین رویداد کشور ما جشنواره پویانمایی است

امین حق‌شناس، کارگردان دو انیمیشن «چه کمکی از دستم برمیاد» و «لاشخور» گفت: استاندارد‌ترین جشنواره در زمینه انیمیشن ایران جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با بیان این مطلب افزود: بسیاری از انیماتورها آثارشان را تنها به این جشنواره می‌فرستند، چون هم از برنامه‌ریزی بهتری برخوردار است و هم در آن برخورد حرفه‌ای‌تری با اثر می‌شود.
این کارگردان جوان خاطرنشان کرد: همیشه جشنواره پویانمایی اتفاق خوبی است، چرا که می‌توان فیلم‌ها را هر دو سال یک بار در روی پرده دید.
وی در خصوص داوری آثار در این جشنواره اظهار داشت: معمولاً در همه جشنواره‌ها در مورد انتخاب کارها و داوری‌ها بحث‌هایی وجود دارد که اجتناب‌ناپذیر است. ولی می‌توان سلیقه‌ای عمل نکرد.
این فیلم‌ساز در مورد دو اثری که به نهمین جشنواره پویانمایی تهران ارسال کرده توضیح داد: پویانمایی «چه کمکی از دستم برمیاد» یک کار 1:30 دقیقه‌ای است و کار دیگرم به اسم «لاشخور» که موزیک ویدئو است، هر دو اثر پایه ضد خشونت دارند و به این جریان می‌پردازند که چقدر خشونت در جامعه عادی شده است.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.