حافظ احمدی: تلاش و نوآوری، مردم را به انیمیشن علاقه‌مند می‌کند

حافظ احمدی معتقد است؛ جشنواره پویانمایی اگر با تلاش و نوآوری فعالان این عرصه همراه باشد، می‌تواند مردم را به سوی این هنر سوق دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این عکاس سینمای ایران، نقش جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را در رشد این حوزه بسیار مفید اعلام کرد و گفت: کشور ما در زمینه انیمیشن کمبودهایی دارد که این جشنواره کمک می‌کند تا به جایگاه خوبی برسیم.
وی درباره تأثیر جشنواره پویانمایی بر ایجاد علاقه در بین مردم به این هنر گفت: این جشنواره می‌تواند مردم را به انیمیشن علاقه‌مند کند، اما این علاقه با تلاش و نوآوری اتفاق ایجاد می شود.
احمدی بیان کرد: تا به حال اتفاق عجیبی در انیمیشن کشور نیفتاده تا مردم از آن استقبال خوبی داشته باشند.  ولی فکر می‌کنم با زحماتی که فعالان این عرصه می‌کشند و با طرح‌هایی که دارند، می‌توانیم شاهد اتفاق‌های خوبی در آینده باشیم.
وی با اشاره به این مسئله که جوان‌ها گروه اصلی هستند که باید در جشنواره پویانمایی تجربه کسب کنند تا به مراحل بعدی برسند، گفت: بهتر است از افرادی که تجربه دارند و از آن‌ها سنّی گذشته است، استفاده کنیم تا تجربیات به جوانان منتقل شود.
این هنرمند توضیح داد: برای این‌که آینده انیمیشن بهتر شود باید از نوآوری‌های جوان‌ها بیشتر استقبال کنیم، به این صورت نتایج بهتری از اقدامات آن‌ها دریافت خواهیم کرد.
وی بیان کرد: این فرایند ممکن است زمان‌بر باشد، اما تردیدی نیست که به نتایج خوبی خواهد رسید. باید کسانی که در زمینه انیمیشن تجربه کسب کرده و آثار بیشتری نیز ارایه کرده‌اند نیز در جشنواره حضور داشته باشند.
نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفندماه جاری در دو سالن مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پنج سالن دیگر پذیرای شرکت­کنندگان است.