عبداله علیمراد: انیماتورهای جوان، لشگر پیشرو هستند

عبداله علیمراد، انیمیشن امروز کشور را پیشرفته دانست و تعداد انیماتورهای جوان را مانند یک لشگر پیشرو در حال افزایش معرفی کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این کارگردان مشهور سینمای انیمیشن گفت: «در مورد جشنواره امسال باید تأکید کنم، تا این‌جا همه چیز خوب بوده، بولتن‌ها به موقع چاپ شده؛ کیفیت تصویر روی پرده سالن نمایش خوب و  فعلاً برنامه‌ریزی‌ها مرتب است، یعنی مشکلی از لحاظ برگزاری در جشنواره نمی‌بینیم؛ امیدوارم که در ادامه نیز به همین صورت با نظم و ترتیب پیش برود.»
وی که صبحِ نخستین ساعات کار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت‌وگو می‌کرد، در مورد وضعیت کلی انیمیشن در ایران اظهار داشت: «سطح انیمیشن در ایران بسیار ارتقا یافته است و این پیشرفت دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایلش این است که کیفیت آموزش خیلی بالا رفته و ما به راحتی از روی پایان‌نامه‌ها می‌توانیم به این مهم برسیم که کیفیت آموزش چه‌قدر پیشرفت داشته است. یکی دیگر از دلایل این است که حمایت‌های خوبی از این حوزه صورت می‌گیرد و جوانان با استعداد و توانمندی جذب این رشته شده‌اند.»
کارگردان «بهادر» در ارزیابی حوزه پویانمایی ایران اذعان داشت: «یکی از ضعف‌هایی که باید به آن پرداخت، ضعف مدیریت است. مدیرانی که تا به حال در حوزه انیمیشن حضور داشته‌اند، ضعیف عمل کرده‌اند و این ضعف گاه خسارت‌هایی به انیمیشن کشور وارد کرده است.»
وی در مورد مشکلات حوزه انیمیشن در ایران گفت: «از بابت نرم‌افزار و سخت‌افزار ما فاصله چندانی با سایر کشورها نداریم. ابزارآلات روز با اندکی تأخیر به ما می‌رسد و همان‌طور که گفتم وضعیت آموزش در کشور نیز خوب است، بنابراین برای رفع مشکلات انیمیشن ایران در وهله اول باید بودجه کافی در اختیار انیماتورها قرار گیرد و مدیریت درستی نیز صورت گیرد.»
وی ادامه داد: «انیمیشن ما در حال حاضر پیشرفت بسیار خوبی داشته و تعداد انیماتورهای ما نیز افزایش یافته است. آن‌ها مانند یک لشگر پیشرو هستند.»
این انیماتور پیشکسوت شرح داد: «من یک سریال 13 قسمتی با عنوان «بیا آشتی کنیم» برای حوزه هنری ساخته‌ام که هر قسمت آن حدود 6 دقیقه است. شخصیت‌های این مجموعه عروسک‌های خمیری هستند. در این اثر از خمیر استفاده کردیم و در آن‌ها دگردیسی ایجاد کردیم. این فیلم دارای دو شخصیت است که روزهای خوب و بدی را در کنار هم می‌گذرانند. وقتی که مسایل مالی بر آن‌ها وارد می‌شود با یکدیگر درگیر می‌شوند و وقتی دشمن خارجی به سراغ آن‌ها می‌آید با هم متحد می‌شوند تا بیگانه را از خود برانند.»
گفتنی است نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 17 اسفند آغاز شده است و تا 21 اسفند در هفت سالن ادامه دارد.