دوشنبه در تهران: میهمانی 50 دانش‌آموز از 20 کشور جهان

بیش از 50 دانش‌آموز خارجی از 20 کشور که در ایران زندگی و تحصیل می‌کنند، در روز «کودکان دنیا، صلح و دوستی» در کنار بچه‌های ایرانی جشن می‌گیرند.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساعت 10 صبح دوشنبه 20 مهر در مراسم جشنی فرزندان کارکنان و وابستگان سفارت‌خانه‌‌ی کشورهای فرانسه، ایتالیا، دانمارک، گرجستان، ونزوئلا، اسلواکی، ترکیه، اسپانیا، مصر، بلغارستان، ساحل عاج، هند، تایلند، لبنان، تانزانیا، بنگلادش، افغانستان و نیجریه در میهمانی کانون شرکت می‌کنند.
در این مراسم مربیان کانونی برای بچه‌های خارجی مقیم ایران دو کارگاه عروسک‌سازی و کلاژ برگزار خواهند کرد، ضمن این‌که آن‌ها می‌توانند در غرفه‌های هنری دیگر مانند نقاشی و سفال و... نیز حضور یابند.
ششمین روز هفته‌ی ملی کودک امسال از سوی شورای سیاست‌گذاری این رویداد به نام «کودکان دنیا، صلح و دوستی» نام‌گذاری شده و در آن علاوه بر برنامه‌های روزانه‌ی فرهنگی و هنری، جشن‌ها و مسابقاتی نیز برای بچه‌های کشورهای مختلف پیش‌بینی شده است.
در این روز همچنین مسوولان سفارت‌خانه‌های ویتنام، کارداران سفارت‌خانه‌های آفریقای‌جنوبی، جمهوری گینه، الجزایر، سفیر عراق، رایزنان فرهنگی سفارت بلغارستان و پاکستان، رییس امور پناهندگی نروژ و... از نمایشگاه دست‌آوردهای سازمان‌ها و نهادهای دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد ایران در حوزه‌ی کودکان بازدید خواهند کرد.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک با بیش از چهل غرفه‌ی اصلی و جانبی، هرروز از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر تا 21 مهرماه در خیابان حجاب دایر است.