کودکان با معصومیت ذاتی خود، عین صلح‌اند

معاون سفیر ویتنام در ایران با حضور در برنامه‌ی «کودکان دنیا، صلح و دوستی» بر نقش دیپلمات‌ها و سفرای کشورهای مختلف در تحکیم فرهنگ صلح میان مردم تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وون ون دان معاون سفیر ویتنام  با حضور در جشن ششمین روز هفته‌ی ملی کودک در محل آفرینش‌های فرهنگی‌هنری خیابان حجاب که به روز «کودکان دنیا، صلح و دوستی» نام‌گذاری شده گفت: از آن‌جاکه دیپلمات‌ها باید به عنوان سفیران صلح در دیگر کشورها عمل کنند ما در کشور خودمان ویتنام، با همکاری نهادهای بین‌المللی مدارسی را طراحی و اجرا کرده‌ایم که بچه‌ها می‌توانند در آن‌ها زندگی کنند؛ یعنی ضمن آموزش، همزمان بازی و زندگی کنند.
معاون سفیر ویتنام دوران کودکی را معادل صلح توصیف و تاکید کرد: کودکان با معصومیت ذاتی خود، عین صلح و دوستی هستند و همان‌گونه که آنان به ما آسیبی نمی‌رسانند، ما هم باید برای آنان جهانی آرام و محیطی عاری از جنگ  بسازیم و این کاری است که دیپلمات‌ها باید آن را به جد دنبال کنند.
وی در همین زمینه تاکید کرد که کار ما دیپلمات‌ها بهتر کردن روابط با سایر کشورهاست و از همین‌رو سهم موثری در گسترش صلح و دوستی دارند.
صبح دوشنبه 20 مهر و در ششمین روز هفته‌ی ملی کودک، بیش از 50 دانش‌آموز خارجی مقیم ایران در جشن بزرگ صلح و دوستی کودکان دنیا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون حضور داشتند.
در این برنامه کارگاه‌های کلاژ و کاردستی، عروسک‌سازی و نقاشی با حضور این دانش‌آموزان خارجی مقیم تهران و جمعی از بچه‌های تهرانی از سوی مربیان کانون برگزار شد.