جشنواره‌ی جشنواره‌ها در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک

کودکان و نوجوانان با حضور در غرفه‌ی دبیرخانه جشنواره‌های کانون پرورش فکری می‌توانند با برندگان جشنواره‌های دوره‌های گذشته در زمینه‌های فرهنگی و هنری آشنا شوند و از برنامه‌هایشان دیدن کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نخستین غرفه‌ی این بخش نمایشگاه به آثار برندگان جشنواره‌های مختلف کانون اختصاص دارد. در این غرفه آثار کودکانی که در جشنواره‌های کودکان استان تهران شرکت کرده‌اند به نمایش گذاشته شده است. این آثار شامل فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، و هنرهای تجسمی، نقاشی، سفال‌گری، نمایش عروسکی، سرودخوانی، طراحی پوستر، نمایش و خوش‌نویسی است.
غرفه‌ی دبیرخانه جشنواره‌ها همچنین چند کتاب که نویسندگان آن‌ها کودکان یا مربیان کانون بوده‌اند را نیز به نمایش گذاشته است. «آهنگ بهاران» یکی از این کتاب‌هاست که آثار شعر و نثر ادبی کودکان عضو کانون در آن گرد هم آمده است. این کتاب که در روز نخست نمایشگاه رونمایی شد در روز پایانی آن به مرحله چاپ خواهد رسید. این غرفه همچنین کتابی از آثار کودکان در حوزه‌ی هنرهای تجسمی منتشر کرده که شامل آثار برگزیده‌ی نمایش، سرود، نقاشی، طراحی پوستر و سفال است.
در این غرفه یک بخش صحنه‌ای نیز تدارک دیده شده است که هر روز صبح یک جنگ شادمانی در آن برگزار می‌شود. در این بخش مهمانان می‌توانند آثار برگزیده در حوزه‌ی سرود، تئاتر و مربیان قصه‌گو را به طور زنده تماشا کنند. آثاری همچون نقاشی، مجسمه و خوش‌نویسی نیز در همین غرفه در نمایشگاه به معرض تماشای کودکان مهمان گذاشته است. از این طریق کودکان و والدین آن‌ها می‌توانند با فعالیت‌های مختلف کانون آشنا شوند و در صورت علاقه‌مندی در این برنامه‌ها حضور داشته باشند.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک از پانزدهم تا بیست و یکم مهر هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خیابان حجاب تهران پذیرای کودکان عزیز و خانواده آن‌ها است.