باران در حضور وزیر نیرو بارید

کودکان مدارس تهران صبح روز یک‌شنبه با حضور وزیر نیرو در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری میهمان کنسرت گروه موسیقی‌نمایشی کانون استان البرز با موضوع کم‌آبی بودند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در روز پنجم هفته‌ی ملی کودک، وزیر نیرو و معاونش، مدیران کانون و کودکان مدارس تهران در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون به تماشای کنسرت کودکان نشستند.
این برنامه در ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید که به همراه تصاویر همراهی می‌شد، آغاز شد. سپس مجری برنامه‌ با خواندن شعری به میهمانان خوش‌آمد گفت و از گروه موسیقی دعوت کرد که برنامه‌ی خود را آغاز کنند. گروه موسیقی‌نمایشی کانون پرورش فکری شهرستان البرز متشکل از بیش از 60 کودک و مربیان‌شان درحالی‌که لباس آبی پوشیده و همگی شبیه به قطره‌ی آب شده بودند، سرودهایی درباره‌ی آب، باران و هدر دادن آن خواندند و نوازندگان نیز موسیقی نواختند. قسمت مورد توجه این کنسرت مربوط به اجرای کودکان هنرمند با «میز» و تعدادی «لیوان» بود که توجه تماشاچیان کم‌سن را به خود جلب کرد. در قسمت دیگری از این برنامه، کودکان نمایش‌هایی به همراه گروه سرود اجرا کردند.
پس از پایان موسیقی مجری برنامه اعلام کرد که شرکت آب و فاضلاب در برپایی هشتمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی دوسالانه‌ی کانون در سال آینده با موضوع بحران آب مشارکت می‌کند و از کودکان خواست که آثار خود را برای رسیدن به جشنواره آماده کنند. سپس نماهنگ «سرود ملی آب» ساخته‌ی شرکت آب و فاضلاب اکران شد و با تشویق تماشاچیان به پایان رسید.
مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون سپس میزبان گروه رنگین‌کمان بود که موزیک‌های شادی برای کودکان اجرا کردند. این گروه نیز با شعار «آسمان آبی، زمین پاک» برنامه‌های این روز را به پایان برد.
نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک از 15 تا 21 مهر، هر روز از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در محل کانون با غرفه‌هایی چون نقاشی، سفال، نوشتن خلاق، نمایش فیلم و اجرای تئاتر دایر است.