طرح «داناب» در حوزه‌ی منابع انرژی برای نوجوانان اجرا می‌شود

وزیر نیرو از همکاری با آموزش و پرورش در اجرای طرح «داناب» ویژه‌ی آموزش‌ نحوه‌ی صحیح مصرف انرژی به کودکان خبر داد.

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو با حضور در برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در کانون پرورش فکری، در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌ای که با وزارت آموزش‌وپرورش داشتیم طرحی به اسم داناب را اجرا می‌کنیم. این برنامه با دو روش آموزش‌های رسمی در کتاب‌های درسی و مطالبی که معلمان سر کلاس مطرح می‌کنند و همین‌طور به وسیله‌ی آموزش‌های غیرمستقیم، فعالیت‌های مختلف فوق برنامه و هنری پی‌گیری می‌شود.
وزیر نیرو در حاشیه‌ی کنسرت «صدای آب نمی‌آید» که از سوی کانون استان البرز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری حجاب هرچند تاکید کرد که این کار در قیاس با آن‌چه که باید انجام شود هنوز فاصله‌ی زیادی دارد. اما امیدواریم با کمک کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان و سایر نهادهای فرهنگی فعال در این حوزه بتوانیم کار جدی‌تری برای این گروه‌های سنی در حوزه‌ی نحوه‌ی استفاده از منابع انرژی انجام بدهیم.
چیت‌چیان با اشاره به هفته‌‌ی ملی کودک در سراسر کشور، به عقد تفاهم‌‌نامه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان اشاره کرد و گفت که با نهایی شدن این تفاهم‌نامه فعالیت‌هایی مشترکی صورت می‌گیرد.
کنسرت موسیقی‌نمایشی «صدای آب نمی‌آید» از مجموعه برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک در تهران با شرکت بیش از شش‌صدنفر دانش‌آموز برگزار شد.