60 دانش‌آموز از 20 کشور میهمان هفته‌ی ملی کودک

جشن‌های ششمین روز هفته‌ی ملی کودک میزبان فرزندان سفرا و کارکنان سفارت‌خانه‌های 20 کشور در تهران بود. این بچه‌ها که در دو گروه سنی 6 تا 8 و 8 تا 10 سال بودند به همراه مربیان و مترجمان خود در کارگاه‌های هنری مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون شرکت کردند.

جمعی از سفیران و کارداران کشورهای مختلف و نیز نمایندگان سفارت‌خانه‌های این بیست کشور نیز در این مراسم حضور داشتند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیش از 60 کودک از بیست کشور مختلف با حضور در کانون و شرکت در کارگاه‌های هنری ویژه در کنار کودکان ایرانی، با فعالیت‌های مربیان کانون آشنا شدند.
این برنامه با تقسیم این کودکان به دو گروه سنی آغاز شد و گروه بچه‌های کوچک‌تر به کشیدن یک نقاشی گروهی مشغول شدند. مربیان کانون به کمک مترجمان برای کودکان موضوع نقاشی را که دنیای شاد کودکان بود، توضیح دادند و از آ‌ن‌ها خواستند تا بازی‌های کودکان، میهمانی و لباس‌های سنتی کشورشان را نقاشی کنند. آن‌ها بر روی یک صفحه‌کاغذ بسیار بزرگ با ابزار پاستل و آب‌رنگ، نقاشی‌های مختلفی کشیدند که در آخر به یک نقاشی بزرگ تبدیل شد. این گروه پس از پذیرایی به کارگاه کلاژ رفتند و با وسایلی که در اختیارشان قرار گرفته بود برای خودشان یک نقاب ساختند.
گروه بچه‌های 8 تا 10 سال نیز گردش خود را با کارگاه کلاژ آغاز کردند و آن‌جا از آن‌ها خواسته شده با کمک مقوا، کاغذ رنگی، کاغذهای طرح‌دار، مدادرنگی، کاموا و چسب یک نقاب بسازند و آن را بر روی چوب بچسبانند. این گروه پس از ساختن نقاب‌ها و پذیرایی، به کارگاه عروسک‌سازی رفتند و آن‌جا به وسیله‌ی پارچه و کاغذ و کاموا با کمک مربیان برای خود عروسک ساختند.
مدیرعامل کانون و به همراه معاون فرهنگی و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در حین کار کودکان از این کارگاه بازدید کردند و با مدیران مدارس گفت‌و‌گو کردند.
برنامه‌ی بعدی این جشن، بریدن کیک صلح و دوستی کودکان دنیا بود که پوستر هفته ملی کودک بر روی آن چاپ شده بود.
این برنامه که میهمانان آن از کشورهایی مانند فرانسه، لبنان، ایتالیا، ونزوئلا، بروندی، ترکیه، اسپانیا، هند، بلغارستان، بنگلادش، تانزانیا، افغانستان، سوییس، پرتغال، تانزانیا، نیجریه، سری‌لانکا، ساحل عاج، الجزایز، و ایران بودند درحالی به پایان رسید که کودکان از طرف مدیرعامل کانون عروسک دارا و سارا هدیه گرفتند و مقامات همراه نیز با لوحی تقدیر شدند. مهمانان پس از پایان کارگاه به غرفه عروسک‌های ملل رفتند و از آن بازدید کردند.