علاقه‌مندی عمان به بهره‌گیری از تجربه‌های سینمایی کانون

رییس انجمن سینمای عمان اظهار امیدواری کرد که تجربه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌ویژه در حوزه سینمای کودک در اختیار این کشور قرار بگیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خالد الزداجی، کارگردان و رییس انجمن سینمای عمان که در رأس گروهی از فعالان و دانش‌آموختگان سینمای این کشور از کانون دیدن می‌کرد با مشاور عالی مدیرعامل و معاون تولید کانون به گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداخت.
وی با اظهار خرسندی از آشنایی با کانون یادآور شد: تجربه فعالیت‌های سینمایی در عمان به طور کلی پیشینه چندانی ندارد و در واقع سینمای عمان با تلاش تشکل‌های غیردولتی در حال برداشتن گام‌های اولیه خود است و در این راه امیدواریم از تجربه‌های کانون به‌ویژه در حوزه سینمای کودک و نوجوان استفاده کنیم.
در این نشست که با حضور مسلم اکبری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط پایتخت عمان برگزار شد، محمد‌علی شامانی، مشاور عالی مدیرعامل و مناف یحیی‌پور معاون تولید کانون در سخنان خود اظهار امیدواری کردند که با استمرار ارتباط و تعامل، زمینه گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربه‌های دو طرف در فعالیت های فرهنگی و به ویژه حوزه سینمای کودک و نوجوانان فراهم شود.
این دو مسوول ضمن معرفی کانون و موفقیت‌ها و توانایی‌های آن، درباره وضعیت و فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان در مراکز کانون در سراسر کشور توضیح دادند.
آنان همچنین به معرفی توان تولیدی و ارایه‌ی اطلاعاتی درباره تولید انواع کالاها و محصولات فرهنگی در کانون پرداختند.
گروه عمانی با حضور در مجتمع کانون تهران از کتاب‌خانه مرجع کانون نیز بازدید کردند و در این بازدید در جریان امکانات و قابلیت‌های این کتاب‌خانه قرار گرفتند.