مشارکت کانون استان اصفهان در باشگاه مخاطبین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان

سی امین جشنواره بین‌ المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان براساس توافق ‌نامه بین سازمان امور سینمایی، شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی از ۹ تا ۱۵ تیرماه در اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،این جشنواره با هدف معرفی آثار برتر سینمای کودک و نوجوان در عرصه ملی و بین ‌المللی و تقدیر از پدیدآورندگان این آثار،زمینه‌ سازی حضور فعالان سینمای کودک و نوجوان در بخش ‌های متنوع جشنواره،رشد و رونق تولید و نمایش در سینمای کودک و نوجوان،از طریق زمینه سازی برای تبادل اندیشه و تعامل میان دست‌ اندرکاران سینمای کودک و نوجوان، صاحب نظران و مخاطبان برپا می شود.

مسابقه سینمای بین الملل،مسابقه سینمای ایران،جایزه ویژه شهید بهنام محمدی، مسابقه فیلمنامه نویسی،جایزه ویژه هیأت داوری کودکان و نوجوانان و نمایش‌ های ویژه از بخش های این جشنواره بین المللی است.

یکی دیگر از برنامه های این جشنواره فعالیت باشگاه مخاطبان جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان می باشد که کانون استان اصفهان نیز در این زمینه با جشنواره بین المللی مشارکت می کند.

 باشگاه مخاطبان از زمانی شروع به کار کرد که مقرر شد مخاطبین جشنواره به صورت هدفمند از برنامه‌ های جشنواره مطلع شوند تا با قدرت انتخاب خود به تماشای فیلم ‌ها بنشینند و در برنامه ‌ها و کارگاه های آموزشی حضور پیدا کنند و در اصل این یک ارتباط دوسویه میان جشنواره و مخاطبان است که در سال های گذشته به این صورت کمتر انجام می گرفته است.

امسال تلاش شده است با استفاده از روش‌ های ارتباطی نوین، مخاطبان هدف جشنواره را شناسایی کرده و آنها به طور مستمر در جریان رویدادهای جشنواره قرار گیرند.در همین راستا ربات تلگرامی جشنواره راه اندازی شده تا در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ هزینه‌ای اطلاعات مربوط به جشنواره را به مخاطبان عرضه کند.

اطلاع رسانی مداوم فیلم‌ ها،اخبار و روند کار باشگاه،امکان نظرسنجی از مخاطبان در زمینه ‌های مختلف و تجزیه و تحلیل داده ‌ها و رسیدن به آمار و نمودارهای قابل ارزیابی از مهمترین قابلیت ‌های ربات تلگرامی سی ‌امین جشنواره بین ‌المللی کودک و نوجوان است.

علاقه‌مندان جهت اطلاع از اخبار و رویدادهای جشنواره می‌توانند از طریق نشانی Icff_ bot@ وارد ربات تلگرام شوند و پس از تکمیل فرایند ثبت نام از امتیازات عضویت در باشگاه طی روزهای برگزاری جشنواره که شامل صدور کارت عضویت باشگاه جشنواره،رزرو بلیت با تخفیف حداکثری،دسترسی به ربات راهنما برای انتخاب فیلم ‌ها،بهره‌ مندی از رویدادهای جانبی همراه با تخفیف، جوایز در نظر گرفته شده و خبرنامه این دوره از جشنواره بهره ‌مند شوند.

شایان ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در جلسات برنامه ریزی جشنواره شرکت کرد و مقرر شد تا کلیه اعضا مراکز شهر اصفهان ضمن عضویت در باشگاه مخاطبین،بتوانند در جشن ها و برنامه های پرتعدادی که در ایام جشنواره برگزار می شود به صورت رایگان شرکت کنند و از این طریق به تماشای رایگان کلیه فیلم های جشنواره در سینماهای اصفهان بنشیند.

هم چنین تعدادی از مربیان کانون در نشست های آموزشی که در ایام جشنواره برگزار می شود نیز شرکت خواهند کرد.