نمایشگاه عروسک‌های کانونی در اهواز

هم‌زمان با برگزاری مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان نمایشگاه عروسک‌های کانونی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز بر پا شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، در این نمایشگاه عروسک‌ها با موضوع‌های، اسطوره‌ها و افسانه‌های ملی، نگاهی نو به دنیای فانتزی و مدرن کودکان امروز، تیپ و شخصیت بومی و محلی از لحاظ پوشش، پوست، کلام و موضوع آزاد به نمایش در آمده که تمامی آن‌ها به دست مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای مختلف استان خوزستان ساخته شده است.

عروسک‌های، وروره جادو، نرگسی، یه سر و دو گوش از مراکز کانون شهرستان بهبهان، دانا- توانا، صافیه (یوما)، مرغک قصه‌گو و عبدالمای از مراکز کانون خرمشهر، بهادر از اروندکنار، زایر حلاوی، ژمول و قاری قوری از مراکز کانون آبادان، دریا معشوری از ماهشهر، نخلک از شادگان، کارمند شرکت نفت از امیدیه، لاک‌پشت دانا از بستان، عبدو و بی‌بی سکینه از هندیجان، نفتالو آغ چهره از آغاجاری و ماجد بندری از بندرامام عروسک‌های هستند که در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار گرفته است.

مرد بختیاری، خانم مرغه، مهربون، بابا انار مامان ناردون، دلبرجان، گلناز و گلنسا، اوس حسین و صورتی و بوگندو عروسک‌های ساخته شده‌ی مربیان مراکز کانون شهرستان اهواز، خاله ریحان از اندیمشک، احلام از هویزه و عمه ابتسام از حمیدیه نیز دیگر عروسک‌های هستند که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند.

مرحله استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان خوزستان صبح امروز با حضور 25 قصه‌گو در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز شده است و تا 12 مهرماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =