گرامی داشت روز جهانی کودک در مراکز کانون خوزستان

مراکز کانون پرورش فکری استان خوزستان هم‌زمان با 16 مهر، روز جهانی کودک، با شعار «هر کودک نشانی خداست...» با دعوت از کودکان خوزستانی و اجرای برنامه‌های ویژه این روز را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، صبح امروز هم‌زمان با روز جهانی کودک با حضور جمع کثیری از دانش آموزان، مدیرکل کانون خوزستان و مسئولان بهزیستی، معاونت بهداشت و درمان دانشگاه جندی‌شاپور اهواز، محیط‌زیست استان و شرکت شیر پگاه خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری کانون اهواز برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم آزادی و محبت دو رکن اساسی در رشد و تربیت کودکان دانست و گفت: باید فرزندان را حقوق خودشان آشنا کنیم و آن‌ها را طوری تربیت کنیم که قدرت بیان داشته باشند و بتوانند حق خود را مطالبه کنند.

غلامرضا شنبدی افزود: مفاهیم و ارزش‌های اصیل ایرانی اسلامی در فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط مربیان این نهاد فرهنگی به شیوه غیرمستقیم و با حضور آزادانه خود کودکان و نوجوانان به بچه‌ها انتقال می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان در انتخاب و حضور در فعالیت‌های کانون آزاد هستند و هر فعالیتی را که دوست داشته باشند آزادانه در آن شرکت می‌کنند و از این جهت است که بچه‌ها حضور در کانون را دوست دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه به اجرای طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش با همکاری کانون می‌توانند با تقویت حضور دانش آموزان در مراکز کانون و همچنین حضور مربیان کانون در مدارس روند رشد فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان را تسریع بخشند و در حرکت به‌سوی آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی قدم بردارند.

در ادامه این مراسم با حضور مسئولین استانی و شهری و جمع کثیری از دانش آموزان نمایشگاه هفته ملی کودک، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و آموزشی ویژه کودکان افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با همکاری ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بهزیستی و محیط‌زیست استان خوزستان و معاونت بهداشت و درمان دانشگاه جندی‌شاپور اهواز بر پا شده است بچه‌ها با حضور در غرفه‌های مختلف با شیوه‌های محافظت از محیط‌زیست، شیوه‌های تغذیه سالم، بهداشت دهان و دندان، ایمنی و سلامت کودکان در خصوص سوانح و حوادث و ... آشنا می‌شوند.

بر اساس این گزارش هم‌زمان با روز جهانی کودک دیگر مراکز کانون نیز با همکاری دیگر سازمان‌های متولی حقوق کودکان در 30 شهر اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجدسلیمان، گتوند، رفیع، رامهرمز، شوش، هویزه، شادگان، اروندکنار، منیوحی، کارون و هفتکل با اجرای برنامه‌های ویژه چون کارگاه‌های سفال، کاردستی، نمایش فیلم، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی این روز را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک روزهای ۱۵ تا ۲۱ مهر از ساعت 9 تا 15 با شعار «هر کودک نشانی خداست...» در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =