جشن یلدا ویژه کودکان و نوجوانان در اهواز برگزار شد

جشن ویژه آیین شب یلدا با حضور کودکان و نوجوانان اهوازی در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، جشن ویژه آیین شب یلدا با حضور کودکان و نوجوانان اهوازی و مشاور هنری استاندار خوزستان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز اجرا شد.

مشاور هنری استاندار خوزستان در این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکانی بسیار مناسب برای زنده نگه‌داشتن آیین‌های سنتی ما ایرانیان است.

رضا کیانی با اشاره به این‌که یلدا محفلی برای داد و ستد فکری است افزود: در کانون به نحوی شایسته گذشته ما در برابر نسل امروز متجلی و متبلور می‌شود و درس‌های ارزشمندی از جای‌جای فرهنگ، تاریخ و تمدن ما به نسل امروز معرفی می‌شود.

وی تأکید کرد: آداب و سوم ایرانی در جای‌جای زندگی ما رسوخ کرده و در عصری که فضای مجازی گه گاهی رخوت و سستی و انفعال را وارد زندگی ما کرده است و ما را از یکدیگر دور می‌کند یلدا بهانه‌ای می‌شود برای این‌که دورهم جمع شویم و تا صبح امید بیدار بمانیم و صحبت کنیم.

مشاور هنری استاندار خوزستان یادآور شد: آیین یلدا در عین حالی که ظاهری زیبا دارد و از حیث زیبایی‌شناسی مفاهیم زیادی در دل خودش دارد در ذهن و ضمیر ما یک جرقه می‌زند و ما را به سمت فضایی سالم زیست‌محیطی راهنمایی می‌کند.

در مراسم جشن ویژه آیین شب یلدا در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز همچنین مریم فهیم پور و علی بالویی به روایت قصه یلدایی پرداختند و آنوشا الوندی عضو انجمن شاهنامه‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بخشی از اشعار شاهنامه را قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =