مرور گذشته، هدف‌گذاری برای آینده

نشست‌های حوزه‌ای مربیان فرهنگی کانون استان گیلان به منظور نگاه به فعالیت‌های گذشته و ترسیم برنامه‌های سال آینده این مجموعه فرهنگی در سه حوزه‌ی لنگرود، بندرانزلی و رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این نشست‌ها با هدف بررسی روند فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری در یک سال گذشته و هم‌چنین هدف‌مندسازی اجرای برنامه‌های سال آینده با حضور مدیرکل، کارشناسان و مربیان در سه حوزه‌ی رشت، لنگرود و بندرانزلی برنامه‌ریزی و به مرحله‌ی اجرا گذاشته شد.

برپایه این گزارش، مدیرکل کانون استان گیلان طی این نشست‌ها به اهمیت تلاش‌های مربیان فرهنگی اشاره و با بیان این‌که بزرگ‌ترین سرمایه کانون، نیروی انسانی توان‌مند آن است، گفت: تکیه برداشته‌ها، نوع‌دوستی و دگرخواهی این سرمایه انسانی، زمینه‌ بهره‌گیری از کوچک‌ترین فرصت‌ها را برای نیل به هدف‌های بزرگ‌ فرهنگی فراهم‌کرده است.

اسفندیارضیائی هم‌چنین خلاقیت، مخاطب‌شناسی و باورمندی به اثربخشی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور را از شاخصه‌های مربیان فرهنگی کانون دانست و با تبیین این موضوع که دانش، تجربه و توجه هم‌زمان آنان به رسالت‌های درون و برون سازمانی، تصویری روشن ازکانون ارایه ‌می‌دهد، افزود: «آن چه کانون را برجسته می کند، مربیان خلاق و توان‌مند آن است».

وی در ادامه از فعالیت‌های پرنشاط، کتاب‌محور و متن دینی برنامه‌های کانون سخن‌گفت و سیری‌ناپذیری مربیان در مطالعه کتاب و روی‌کرد دینی فعالیت‌های آنان را بستری مناسب برای پذیرش نقش کتاب درزندگی و مهم‌شمردن مبانی و مفاهیم اسلامی از سوی کودکان و نوجوانان ارزیابی‌کرد.

ضیائی درعین‌حال ادامه‌یافتن روند رو به رشد فعالیت‌های کانون را نیازمند به روزرسانی آگاهی‌ها، برنامه محوری و افزایش خودباوری خواند و با مهم قلمدادکردن پاس‌داشت اعتبار کانون پرورش فکری گفت: آینده‌سازان ایران اسلامی با کودکان و نوجوانان دیروز فاصله بسیار دارند و از این رولازم است با تکیه برداشته‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط بومی و محلی به تعریف و اجرای برنامه‌ها پرداخته و از گسترش فعالیت‌های دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه‌ی فرهنگ، برای «رقابت سالم فرهنگی» استفاده کنیم.

تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به چشم انداز کانون در سال ۱۴۰۴، لزوم بهره‌گیری از فن‌آوری‌های روز و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، از دیگر محورهای سخنان اسفندیار ضیائی بود و وی با مهم توصیف‌کردن افزایش گستره‌ی و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های کانون اظهارداشت: این امر به جذب و پایدارسازی اعضای مراکز فرهنگی هنری کمک می کند.

این مسوول فرهنگی درهمین زمینه توضیح‌داد: توسعه‌ فعالیت‌های کانون نیازمند همراه‌سازی تمامی لایه‌های مخاطبان کانون است و در این مسیر تعامل با دیگر دستگاه‌ها، افزایش‌انگیزه‌های درونی و هم‌خوانی همکاران درمحیط کار می تواند به تحقق اهداف کمک‌کند.

مدیرکل کانون گیلان درعین‌حال با مخاطب قراردادن مربیان فرهنگی به آنان توصیه‌کرد تا به عنوان نخستین متخصصان حوزه کودک و نوجوان، در مسیر کشف و پرورش استعدادهای آینده‌سازان گام برداشته و همچون همیشه تلاش‌کنند تا اعضای کانون، فراگیری آموزه‌های ارزش‌مند مربیان را بزرگ‌ترین پاداش خود برای حضوردرمراکز فرهنگی هنری کانون تلقی کنند.

برپایه ‌این گزارش، ارایه‌ی آماری از اعضای جدید و تمدیدی و هم‌چنین تشریح روند فعالیت‌های کتاب‌محور از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری، دیگر بخش این نشست‌ها بود و در این میان مربیان با بیان خواسته‌های خود درجهت  ارتقای سطح  فعالیت‌های کودک و نوجوان محور، ازدیدگاه‌های سازنده مدیرکل و کارشناسان بهره‌مندشدند.

معرفی کتاب‌های مفید و نمایش کلیپ فعالیت‌های کتاب‌محور مراکز از دیگر برنامه‌ها بود و در همین حال حاضران تجربه‌های مفید خود در کانون را با دیگر مربیان به اشتراک‌گذاشتند.

نشست حوزه ای مربیان فرهنگی درکانون لنگرود
نشست مربیان فرهنگی در کانون بندرانزلی
نشست حوزه ای مربیان درکانون رشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =