کد خبر: 277588
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
بازدید 485
ثبت مقاله عضو پیشکسوت دامغان در کتابخانه شکسپیر انگلستان

مقاله عضو پیشکسوت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری دامغان به‌عنوان مرجعی علمی و هنری در کتابخانه شکسپیر انگلستان ثبت شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، عرفان خطیب‌زاده عضو پیشکسوت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری دامغان از ثبت مقاله‌اش در کتابخانه شکسپیر انگلستان، خبر داد و گفت: این مقاله‌ی بینارشته‌ای، «بررسی تطبیقی گیاهان و کاراکترهای نمایشنامه‌های شکسپیر به‌عنوان سیستم نوینی در اجرا» نام دارد که به‌عنوان مرجعی علمی- هنری در کتابخانه شکسپیر، ثبت و آرشیو شد.

خطیب‌زاده اظهار داشت: او تنها ایرانی است که با نگارش نظریه‌ی جدید خود درباره‌ی «شکسپیر و گیاهان»، توانست دومین اثر خود را در این کتابخانه به‌عنوان منبعی علمی به ثبت برساند و هم اکنون این مقاله به صاحب امتیازی این مرکز در لندن نگهداری می‌شود.

خطیب‌زاده که دارای موفقیت‌های بین‌المللی در عرصه‌ی تئاتر در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتریش، هند، چین، ایرلند و ... است، سال گذشته نیز با نگارش مقاله «کاربرد نمایش‌های عروسکی آئینی سنتی ایران به‌عنوان سیستم نوینی در اجرای آثار شکسپیر»، توانسته بود اثرش را به ثبت برساند.

گفتنی است؛ خانه شکسپیر در انگلستان بزرگ‌ترین میراث شکسپیر در جهان است و بخش‌های متعددی مانند موزه، آمفی‌تئاتر، انتشارات، کتابخانه و... دارد و در بخش کتابخانه‌ی آن، چندین هزار مقاله و کتاب به‌عنوان منبع، نگهداری و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =