هنرمندان با سابقه سینما و تئاتر به کانون پرورش فکری بازگشتند

روز جمعه ۲۰ مهر و در آخرین روز از هفته ملی کودک، سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پذیرای هنرمندان با سابقه سینما و تئاتر بود که سابقه فعالیت دیرینه‌ای را با کانون داشته‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این روز دو فیلم سینمایی «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و «آهوی پیشونی سفید ۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی برای خانواده‌ها اکران شدند.

سعید پورصمیمی، رضا بابک و گلاب آدینه از بازی‌گران شناخته شده سینما و تئاتر و همچنین بازی‌گرانی چون افشین هاشمی، مارال فرجاد و نورا هاشمی از جمله چهره‌هایی بودند که در اکران فیلم «ضربه فنی» در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز از مهمانان ویژه این مراسم بود.

غلامرضا رمضانی کارگردان فیلم «ضربه فنی» پیش از اکران این فیلم اظهار کرد: من تاریخ شفاهی کانون هستم و از سال ۵۶ در کانون بوده‌ام. دوره‌های مختلف آرزو داشتم که در کانون فیلم بسازم و در دوره جدید مدیرانی بودند که به من اعتماد کردند.

در ادامه افشین هاشمی از بازی‌گران فیلم «ضربه فنی» نیز از حضور در فیلمی برای کودکان و نوجوانان اظهار خوشحالی کرد و افزود: امروز اگر عاشق سینما شدیم و در این عرصه کار می‌کنیم، مدیون فیلم‌های کودک و نوجوانی هستیم که در کانون تولید شدند و آن‌ها را دیدیم.

در این بخش از مراسم و به مناسبت این‌که اکران فیلم «ضربه فنی» در هفته ملی کودک هم‌زمان با سال‌روز تولد افشین هاشمی بود، کیک تولدی برای این بازی‌گر و کارگردان سینما تدارک دیده شده بود.

سپس با حضور فاضل نظری مدیرعامل کانون، حسین ربانی معاون تولید کانون، محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل سینمایی و تئاتر کانون و همچنین رضا منتظری مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نوجوانان بازی‌گر فیلم «ضربه فنی» قدردانی شد.

در ادامه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ما در کانون که خود من هم عضو آن بودم و خانواده ما محسوب می‌شود، با دوستان به این نتیجه رسیدیم که در کارهای‌مان نیاز به نظر خبرگان و صاحب‌نظران هنر و این عرصه داریم.

نظری تأکید کرد: مهم‌ترین کار مدیران فرهنگی این است که موانع مسیر موفقیت هنرمندان را بردارند. کار ما این بود که مشکلی برای کارها از جمله فیلم «ضربه فنی» ایجاد نکردیم و سخت‌گیری و دخالت‌های سلیقه‌ای نداشتیم و امیدواریم در آینده نیز نداشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود فیلم «ضربه فنی» را تغییر آرامی در نگرش فیلم‌سازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و توضیح داد: این فیلم به جامعه نزدیک‌تر شده است. این یک ضرورت در روزگار امروز است. در همه رشته‌ها هنرمندان اگرچه یک پله بالاتر از مردم قدم می‌زنند ولی باید با آن‌ها همراه باشند.

در پایان این مراسم و پیش از اکران فیلم «ضربه فنی» نیز حاضران روی صحنه سالن عکس یادگاری دست جمعی گرفتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =