مزایای بازی‌های رومیزی/ ایده‌آزاد اسباب‌بازی باید ادامه یابد

موسس ‌اولین کافه تخصصی بازی‌های رومیزی در تهران (کافه برد) با تاکید بر این‌که ایده‌آزاد اسباب‌بازی باید با قدرت به کار خود ادامه دهد، گفت: بازی‌های رومیزی نسبت به سایر بازی‌ها در دسترس‌تر بوده و با امکانات ساده و هزینه بسیار کم قابل طراحی است.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ امیرحسین آیین با بیان این‌که صنعت اسباب‌بازی در کشور و به ویژه اسباب‌بازی رومیزی نوپا است، اظهار کرد: بازی‌های رومیزی تقریبا از سال ۱۳۹۴ در کشور ما شکل گرفته است و به آرامی در حال فراگیری و گسترش در زمینه طراحی و تولید اسباب‌بازی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها بحث آموزش و طراحی است همچنین از طرفی مخاطبان ایرانی با بازی‌های رومیزی مدرن که امروز در کشورهای مختلف دنیا استفاده می‌شود. کمتر آشنایی دارند؛ چرا که در کشور ما حتی مدرسه و رشته دانشگاهی با عنوان بازی‌های رومیزی وجود ندارد تا طراحی بازی‌های رومیزی را به صورت اختصاصی آموزش دهد.

این منتقد بازی‌های رومیزی ادامه داد: برگزاری رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی امکاناتی را فراهم می‌کند تا شرایطی برای رشد و آموزش علاقه‌مندان این حوزه فراهم شود.

یکی از موسسین شورای همکاری مراکز بازی‌های رومیزی خاطرنشان کرد: اگر رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی در دوره‌های بعد ابتدا کارگاه برگزار کند و ‌سپس فراخوان دهد سبب خواهد شد تا افراد طرح‌های بهتری را در زمینه اسباب‌بازی ارائه دهند، چرا که ابتدا اصول پایه‌ای را فراگرفته‌اند.

وی با بیان این‌که آیین دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی فرصتی را فراهم کرده تا تفاوت بین بازی‌های رومیزی با سایر بازی‌ها مطرح شود، افزود: بازی‌های رومیزی نسبت به سایر بازی‌ها در دسترس‌تر بوده و با امکانات ساده و هزینه بسیار کم قابل طراحی هستند.

دومین رویداد ملی ایده‌آزاد از سوی اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون و با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی فراخوان شده است و مراسم پایانی آن روز ۲۷ خرداد سال ۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان با حضور اهالی صنعت اسباب‌بازی ایران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =