آثار هنرجویان نوجوان؛ نویدبخش معرفی استعدادهای جدید به عرصه‌های هنری

داور بخش عکاسی مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» کانون پرورش فکری گفت: آثار هنرجویان نوجوان در این رویداد، نویدی برای معرفی استعدادهای جدید در عرصه‌های هنری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون قربانی افزود: شرکت کنندگان وقتی در این سن چنین نگاه ظریف و زیبایی به اطراف و سوژه‌ها دارند می‌توانند در آینده‌ی نزدیک و با آموزش صحیح جز نخبگان این حرفه باشند.
قربانی با بیان این‌که موضوع این مهرواره با وجود شرایط حاکم بر دنیا و درگیری همگانی با ویروس کرونا بسیار حایز اهمیت است، تصریح کرد: از نظر من این موضوع به دلیل حساسیت بالا و نوع دسترسی به سوژه، کمی برای کودکان و نوجوانان سنگین است و می‌توان از موضوع‌های ساده‌تری شروع کرد.
وی تصریح کرد: در فصل پاییز نیز مهرواره‌ی عکاسی در کانون برگزار شد که یکی از داوران آن مهرواره من بودم. آثار رسیده بسیار زیبا و حرفه‌ای بود و این نشان‌دهنده این است که بچه‌ها در این سن با سوژه‌هایی که خیلی مفهومی نباشند راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنند.
قربانی افزود: امیدوارم مسیری که کانون آغاز کرده با قدرت ادامه پیدا کند و این جشنواره‌ها و مهرواره‌ها در رده‌های سنی متفاوت و زمان‌های مختلف برگزار و در این بین استعدادهای نهفته کشف شود.
داور مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در ادامه گفت: رشته عکاسی علاوه بر نگاه دقیق و هنرمندانه به تجربه نیاز دارد و باید اندیشه و تفکر رشد پیدا کند تا بتوان خیلی از مسایل را تحلیل کرد و عکس خوبی گرفت اما با وجود همه این‌ها عکس‌هایی که در بخش داوری وجود داشت از کیفیت خوبی برخوردار بود.
وی یادآور شد: وجودِ مکانی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند تاثیر زیادی در آینده کودکان و نوجوانان داشته باشد و باعث پرورش استعدادهای کودکان شود.
قربانی در پایان گفت: امیدوارم این مهرواره‌ها همچنان تداوم داشته باشد و کانون را به مکان استعدادیابی تبدیل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =