قصه‌گویان با زبان اشاره به جشنواره بیست‌وسوم کانون می‌آیند

دبیر بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، از برگزاری بخش قصه‌گویان به زبان اشاره و اعلام فراخوان برای طراحی و ساخت دکور این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد گودرزی‌دهریزی در حاشیه نشستی با اعضای دبیرخانه‌ی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اعلام کرد: یکی از طرح‌هایی که در این دوره اجرا می‌شود بخش قصه‌گویان فراگیر (قصه‌گویی به زبان اشاره) است که امسال به صورت آزمایشی در استان تهران برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: استان تهران در مرحله‌ی استانی ۱۰ نفر از قصه‌گویان زبان اشاره‌ی خود را گزینش و به مرحله‌ی منطقه‌ای معرفی می‌کند. در مرحله‌ی منطقه‌ای پس از رقابت سه قصه‌گوی برتر به مرحله‌ی پایانی راه می‌یابند و به عنوان برگزیده در اختتامیه قصه‌های خود را اجرا می‌کنند.

دهریزی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم با ارزیابی نتایج این رقابت که به صورت آزمایشی برگزار می‌شود و بررسی دیگر زوایای این بخش، سال آینده بتوانیم بخش قصه‌گویان فراگیر را به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره در کل کشور برگزار کنیم.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در بخشی از این نشست خاطرنشان کرد: ساخت و طراحی دکور جشنواره بیست‌وسوم به مربیان فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار می‌شود.

افسون امینی افزود: بر این اساس فراخوانی از طرف آفرینش‌های فرهنگی کانون برای مربیان ارسال و از آن‌ها دعوت می‌شود تا طرح‌های پیشنهادی خود را برای دبیرخانه ارسال کنند. پس از داوری طرح‌های رسیده با طراح یا طراحان برگزیده قراردادی برای ساخت دکور بسته خواهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =