صدور پیام وزیر فرهنگ لبنان به هفته ملی کودک در ایران

وزیر فرهنگ لبنان با صدور پیامی ویدئویی خطاب به کودکان و مردم ایران، ضمن تبریک هفته ملی کودک، دوران کودکی را زیباترین دوران عمر، و زلال‌ترین و شادترین آن‌ها عنوان کرده که این‌سال‌ها در معرض تهدیدها و تغییرات تازه‌ای است و باید با هم‌فکری نسل جدید برای جهان برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با روز جهانی و هفته‌ ملی کودک در ایران، «عباس مرتضی» وزیر فرهنگ لبنان در پیامی با تحلیل گذشته و اکنون وضعیت حقوق کودکان، می‌گوید که لازم است با توجه به تغییرات بار دیگر امیدی را که سی سال قبل با تصویب کنوانسیون حقوق کودک زنده شده بود را پررنگ کنیم.
«مرتضی» می‌گوید که کودکی بزرگ‌ترین ذخیره خاطرات است و مانند رویایی زیبا می‌ماند که انسان ناگهان از آن بیدار می‌شود و درمی‌یابد که از مرحله‌ی بی‌گناهی و آسایش به مرحله‌ی پیچیده‌تری منتقل شده است. هرچند که تاکید دارد عمر همین است، هرگز توقف نمی‌کند، و این انسان است که همیشه و حتی با وجود افزایش سن به مرحله‌ی کودکی‌اش احساس تعلق پیدا می‌کند.
وزیر فرهنگ لبنان در ادامه می‌گوید: هر انسانی که بر روی کره‌ی زمین به دنیا می‌آید حق و حقوقی دارد که باید رعایت شود و تمامی جهانیان باید این حقوق را بپذیرند و به آن احترام بگذارند و برای حفاظت از آن‌ها مطالبه شوند. چه‌بسا مهم‌ترین مولفه‌ای که در بین مردم باید به دفاع از آن پرداخت، حقوق کودک است که به وسیله‌ی تصویب قوانینی که نیازهای اولیه‌ی کودکان را تضمین می‌کند.
او حقوق کودک را مانند تغذیه، مراقبت و نگه‌داری دانسته و تاکید دارد: انجام این کار باید بدون درنظر گرفتن جنسیت و هر عامل متغیر دیگری که در زندگی هر انسان وجود دارد باشد. کودکی یعنی صلح و بی‌گناهی.
هفته‌ ملی کودک، یادواره‌ی شهید علی لندی، در حالی از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود که بسیاری از هنرمندان، مسوولان و دست‌اندرکاران هنر و فرهنگ کودکان از سراسر جهان با صدور پیام‌هایی، این رویداد را تبریک گفته و گرامی‌داشته‌اند.
در همین حال، کودکان مدارس المهدی(عج) لبنان نیز در ویدئویی که برای کودکان همتای ایرانی خود ارسال کرده‌اند، بندهایی از حقوق و خواسته‌های خود به عنوان کودک و نوجوان را یادآوری می‌کنند و خواستار صلح و دوستی در سراسر جهان شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =