افتتاح تماشاخانه سیار کانون خراسان رضوی در هفته ملی کودک

نخستین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با هفته ملی کودک با حضور در خیابان‌های شهر مشهد آغاز به کار می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تریلی سیار تئاتر کانون پرورش فکری که چندی است با نام تماشاخانه علاوه بر اجرای تئاتر، نمایش فیلم و جُنگ‌های شادانه را نیز روی سن خود برگزار می‌کند، روز شنبه ۱۷ مهر ١۴٠٠ در مراسمی با حضور مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون و جمعی از مسوولان استانی به‌طور رسمی وارد کوچه‌ها و خیابان‌های مشهد می‌شود تا میزبان کودکان و نوجوانان این شهر باشد.

این تماشاخانه سیار، علاوه بر صحنه تئاتر کودک و نوجوان، مجهز به تلویزیون، فضای پخش سینمایی و سیستم صوتی بوده و در آن یک کتابخانه ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان نیز تعبیه شده است.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری خراسان رضوی پس از افتتاح در روز شنبه، در گام نخست ۱۰ روز در حاشیه شهر مشهد به اجرای برنامه با محتواهای حقوق شهروندی، نشاط اجتماعی و فرهنگی خواهد پرداخت و در ادامه، با برنامه‌ریزی‌های بعدی امکان سفر به دیگر شهرهای این استان را دارد.

هفته ملی کودک امسال درحالی از ۱۶ تا ۲۲ مهر برگزار می‌شود که در سراسر ایران شاهد افتتاح یک کتابخانه‌ ثابت در مرزن‌آباد، دو آسمان‌نمای ثابت و سیار در ساری، یک آسمان‌نمای دیجیتال سیار در کرمان و یک کانکس کانون در یزد خواهیم بود.

مدیرعامل کانون که  هم‌زمان با هفته ملی کودک  به مشهد سفر می‌کند، با تولیت آستان قدس‌ رضوی، استاندار و مربیان کانون خراسان رضوی نیز دیدار خواهد کرد.

دبیرخانه‌ هفته‌ ملی کودک، یادواره‌ شهید علی لندی، در دو شکل حضوری و مجازی، ده‌ها برنامه ازجمله نمایش رایگان فیلم سینمایی، تئاتر کودک و انیمیشن را در دستور کار خود دارد. خانواده‌ها و عموم علاقه‌مندان دنیای کودک، برای اطلاع از اخبار این رویداد ملی می‌توانند به نشانی kanoonnews.ir یا صفحات کانون پرورش فکری در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =