مدیرعامل کانون با نویسندگان، شاعران و تصویرگران کودک و نوجوان گفت‌وگو کرد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تعدادی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران حوزه کودک و نوجوان دردیداری صمیمانه که روز ۲۶ آبان به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد، با هم گفتگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این دیدار فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان ضمن اظهار خوشایندی از حضورشان در کانون و اینکه کانون خانه آنهاست در خصوص مسائل و چالش‌های پیش رویشان در این عرصه نکاتی را مطرح کردند و متذکر شدند: کانون پناهگاهی امن برای بچه‌هاست و این مهم، مسوولیت کانون را در قبال بچه ها دو چندان می‌کند.

فعالان این حوزه از مهدی‌ علی‌اکبرزاده مدیرعامل کانون درخواست کردند در جهت نشر و تولید آثار متفاوت جدی‌تر از پیش گام بردارند و حمایتهای مادی و معنوی‌شان را در این شرایط از فعالان این حوزه بیشتر و بیشتر کنند.

مدیرعامل کانون ضمن ابراز خرسندی از بیان نظرات و دیدگاههای مختلف فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان و خوشحالی بابت دیدار آنها بیان کرد: معتقدم نویسندگان و پدیدآورندگان آثار برای کودک و نوجوان معماران فرهنگی جامعه هستند و در کانون عرصه برای حضور نویسندگان دلسوز، دغدغه‌مند و مسوول در قبال تعالی روح و روان و پویایی کودکان و نوجوانان هماره مهیا و آماده است.

وی اضافه کرد: نویسندگان و اهل قلم که در عرصه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند اگر هر چه بیشتر بتوانند کودکان و نوجوانان را با آثارشان خلاق، آزاد، مسوولیت‌پذیر و پاسخگو پرورش‌دهند، آینده‌ای پویا و جامعه‌ای توسعه یافته را فراروی آینده سازان سرزمین‌مان قرار می‌دهند.

اعتقادم بر این است، آگاهی بخشی مهمترین هدف ادبیات کودک و نوجوان است و بدون تردید، توجه و حمایت از نویسندگان و فعالان این حوزه، سرمایه‌گذاری برای آینده‌ای درخشان و جریان‌ساز است.

علی‌اکبرزاده اضافه کرد: هر نوشته و کتابی که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر می‌شود پازل رشد و تعالی و ارتقای فرهنگ را در کشورمان تکمیل می‌کند و نویسندگان، شاعران و فعالان کودک و نوجوان در صف اول این کار جهادی و ارزشمند هستند.

وی در ادامه گفت: توجه به ترویج مسائل تربیتی و آموزشی از مهمترین دغدغه‌های این حوزه است که کانون به این مهم در نشر آثار خود به شدت توجه دارد. تایید و نشر یک کتاب از سوی کانون، یعنی مهر تایید بر فرهنگی و ارزشمند بودن آن و این اعتبار خشی، خانواده‌ها را با اطمینان خاطر به خرید کتابهای منتشر شده از سوی کانون ترغیب می‌کند و مسوولیت ما را دو چندان.

مدیرعامل کانون در خصوص تصویرگران آثار حوزه کودک و نوجوان هم گفت: تصویرسازی مکمل محتوای ارزشمند این آثار است و نه تنها در زیبایی بصری اثر بلکه در آموزش هم نقشی به سزا و تاثیر گذار دارد و فی‌نفسه آموزش دهنده هستند و نوعی فرهنگ زیباشناختی را در روح و روان کودک و نوجوان متجلی می‌کند.

علی‌اکبرزاده در پایان این دیدار صمیمانه و تاکید بر تکرار مدوام این دیدارها گفت: تمام دغدغه‌ها به چالش‌ها و مسائلی که شما در این جلسه مطرح کردید با دل و جان پی‌گیرش هستیم تا بتوانیم در یک تعامل ارزشمند، بیش از بیش در عرصه ادبیات کودک و نوجوان متمرکز و جریان ساز باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =