بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد مردم به کانون زبان ایران

محسن فیض‌اللهی، مدیر کانون زبان البرز، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه این مجموعه دانست .

محسن فیض‌اللهی مدیر کانون زبان ایران در استان البرز  که سابقه ۲۳ ساله فعالیت در این مجموعه را دارد  در یک گفت و گوی اختصاصی با روابط عمومی اداره کل کانون البرز این مجموعه را به علاقه‌مندان معرفی کرد.

وی که از سال ۱۳۹۶ به عنوان مدیر کانون زبان  ایران در استان البرز منصوب شده و تا کنون در این سمت فعالیت می‌کند، پیش از این سابقه مدیریت شعبه‌ی گوهر دشت کانون زبان و مدیریت بخش برادران مرکز کرج را نیز در کارنامه‌ی  خود داشته است.  

بخشی از گفت و گوی ما با این مسوول را می خوانید:

کانون زبان ایران را معرفی کنید:

کانون زبان ایران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مؤسسه‌ی  آموزش زبان‌های خارجی در ایران و خاورمیانه از سال ۱۳۰۴ با عنوان کانون زبان ایران و آمریکا و تحت عنوان انجمن روابط ایران و آمریکا در تهران شروع به فعالیت کرده‌است. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ و انحلال انجمن ایران و آمریکا، در سال ۱۳۵۸ مرکز آموزش زبان با حکم دادستانی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد و به کانون زبان ایران تغییر نام داد. این مؤسسه با پیروی از الگویی جدید و متناسب با شرایط انقلابی جامعه، آموزش زبان‌های دیگر مانند فرانسوی، آلمانی، روسی، اسپانیایی، عربی ، چینی و ایتالیایی و حتی زبان فارسی را نیز در برنامه‌ی  آموزشی خود قرار داد. هم‌اکنون کانون زبان ایران در ۳۱ استان و با بیش از ۲۷۰ مرکز آموزشی و بیش از دو میلیون زبان آموز در هر سال، در زمینه‌ی آموزش و  همچنین تولید محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی در زمینه‌ی  آموزش زبان‌های خارجی و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان فعالیت می‌کند و بیش از ۵۰۰۰ نیروی انسانی به عنوان مدرس و کادر اداری در این مجموعه اشتغال دارند.

فعالیت کانون زبان ایران در استان از چه زمانی آغاز شده؟

در سال ۱۳۷۰ اولین مرکز آموزشی کانون زبان ایران در کرج فعالیت خود را آغاز کرد و خوشبختانه هم اکنون  با ۶ مرکز در سطح استان ( هشتگرد ، فردیس، گوهردشت ، گلشهر ، عظیمیه  و دانشکده ) در ۳ مقطع کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در حال فعالیت است که سالانه بیش از ۲۵۰۰۰ زبان آموز در مراکز آموزشی این  استان از آموزش های کانون زبان بهره مند می شوند و بیش از ۱۲۰ مدرس و ۳۵ نفر پرسنل اداری در کانون زبان این استان اشتغال دارند.

تفاوت کانون زبان ایران با سایر موسسات آموزش زبان‌های خارجی:

از مهمترن و برجسته ترین مزیت های کانون زبان می توان به  وجود یک متدولوژی و تقویم ترمی واحد و از پیش کارشناسی شده که در تمامی مراکز سطح کشور به صورت هماهنگ اجرا و تدریس می شود ، اشاره کرد که امکان میهمان شدن زبان آموز را در مراکز دیگر در سایر شهرستان‌ها فراهم می‌کند  که زبان آموزان می توانند با خاطر آسوده از کلاس‌های زبان به استان‌های دیگر سفر کرده  و ادامه درس را در مرکز مقصد ادامه دهند.

سیستم جذب مدرسان در کانون زبان یک سیستم کارشناسی شده بر اساس استانداردهای بین‌المللی

از طرفی سیستم جذب مدرس کانون زبان یک سیستم کاملا کارشناسی و  بر اساس استاندارهای بین الملی است ، بنابر این مدرسان این موسسه  بسیار توانمند و مجرب هستند که پس از جذب و شروع به کار با گذراندن  دوره های مختلف و پس از کسب تجربه لازم برای تدریس سطوح بالاتر آماده می شوند و همچنین در حین اشتغال به صورت مستمر مورد ارزیابی و کارشناسی قرار می‌گیرند.

هم‌چنین کانون زبان ایران مفتخر به برگزاری آزمون های بین المللی زیر در ایران  می باشد :

آزمون Tolimo  در بخش انگلیسی

آزمون های DELF , DALF  در بخش فرانسه همچنین آزمون هتل داری و گردشگری فرانسه DFP

آزمون TORFL  در بخش روسی

آزمون CELI در بخش ایتالیایی

در مورد آموزش‌ها در کانون زبان و کمیت و کیفیت آن‌ها چه نظری دارید؟

هم اکنون کانون زبان در ۳ حوزه کلاس های حضوری ، آنلاین و مجازی در حال برگزاری کلاس‌ها  می‌باشد که در دو سال گذشته با شیوع پاندومی ویروس کرونا کلیه کلاس‌ها در ترم بهار ۱۳۹۹ از حضوری به آنلاین تبدیل شد که به لطف خداوند و زحمات شبانه روزی همکاران در حال حاضر با حداکثر کیفیت در حال برگزای است.

میزان رضایت مخاطبان را چگونه ارزیابی می کنید؟

 قدمت ۹۶ ساله و روند افزایشی تعداد زبان آموزان در سراسر کشور خود نشان از رضایت مخاطبان دارد که همین اعتماد مردم بزرگترین سرمایه کانون زبان است.

سخن پایانی:

در پایان به اطلاع مردم بزرگوار استان البرز می رساند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به مراکز این استان مراجعه کنند.

اطلاعات مراکز کانون زبان ایران در استان البرز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =