فضای مجازی فرصت فیلم دیدن را  آسان کرده است/ دور هم بودن شاخصه مهمی در جشنواره‌هاست

عطا مجابی معتقد است جشنواره پویانمایی تهران این فرصت را فراهم می‌کند تا هنرمندان با فعالان این‌ حوزه وارد تعامل شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، عطا مجابی فیلمساز که کارگاه پیچینگ را در دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران اجرا کرد درباره تاثیر گسترش بستر آنلاین پخش فیلم‌ها پس از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: بستر فضای مجازی و پخش آنلاین فیلم‌ها و وی‌اودی‌ها به نفع تمام گونه‌های سینمای مستقل است زیرا مردم دیگر عادت کرده‌اند که فیلم‌ها را در فضای مجازی ببینند و حتی بابت آن پول پرداخت کنند.

او ادامه داد: اکران آنلاین امکانی‌ست که برای سینماگران مستقل بسیار مهم است و در این شرایط دیگر لزومی به وجود سالن سینما و تماشاچی ندارد و یک فیلمساز می‌تواند فیلم‌ خود را در فضای آنلاین اکران کند و تعداد نامحدودی مخاطب آن را تماشا کنند.

این فیلمساز درباره اهمیت فراهم شدن امکان تعامل در جشنواره پویانمایی تهران اظهار کرد: در جشنواره‌ها بیشتر از اینکه رقابت و فرصت دیده شدن فیلم‌ها پررنگ‌ باشد، زمینه معاشرت هنرمندان به شکل یک رویداد سالانه فراهم می‌شود و درنتیجه زنجیره‌های انسانی شکل می‌گیرد تا درباره پروژه‌های آینده با هم صحبت کنند.

این مدرس حوزه انیمیشن اظهار کرد: هنرمندان و فعالان انیمیشن در طول جشنواره این‌ امکان را دارند تا داده‌های فکری، مطالعات و آورده‌های اجتماعی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مجابی در پایان درباره کارگاه «پیچینگ» خود که ۸ خرداد در دوازدهمین جشنواره پویانمایی تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در کارگاه این افتخار را داشتم که دانش ناچیز خود درباره پیچینگ را در اختیار دوستان قرار دهم. در همین راستا باید بگویم که یکی از اتفاقات خوب در جشنواره‌ها همین پیچینگ‌های غیررسمی است که انیماتورها فرصت معاشرت با آدم‌های حرفه‌ای‌تر را به دست می‌آورند تا ایده و پروژه خود را به آن‌ها معرفی کنند و درنتیجه زمینه‌های همکاری برای پروژه‌های بعدی فراهم شود.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =