جشنواره در ارتقای سطح علمی جامعه انیمیشن تاثیر محسوسی داشته است

رامتین شهبازی مجری نشست‌های تخصصی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی و یکی از اعضای هیات داوران بخش «پایان‌نامه‌های برتر» درباره ضرورت وجود و تاثیر نشست‌های تخصصی و داوری انجام شده توضیح داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رامتین شهبازی مجری-کارشناس نشست‌های تخصصی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره اهمیت جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها گفت: گفتگو درباره فیلم‌ها بنای علمی جشنواره را بالا می‌برد و باعث آگاهی فیلمسازها و دانشجویان می‌شود.

وی ادامه داد: با گفتگو درباره فیلم‌ها و بررسی تخصصی آن‌ها هم به فیلمساز این امکان داده می‌شود که از زاویه نگاه متخصصان نسبت به اثر خود آگاه شود و هم به علاقه‌مندان و دانشجویانی که در این نشست‌ها شرکت می‌کنند، آموزش داده می‌شود و در نهایت آگاهی جامعه انیمیشن بالا می‌رود.

مجری نشست‌های نقد فیلم درباره نشست‌های این دوره از جشنواره توضیح داد: نقد و بررسی انیمیشن مانند نقد فیلم‌های داستانی یا بلند نیست و نیاز به نگاه تخصصی مضاعف دارد در هر نشست از استادان متخصص حوزه انیمیشن که همگی مشغول تدریس در دانشگاه هستند، دعوت شده است تا در کنار هم و با حضور کارگردان به نقد و بررسی آثار بپردازیم.

شهبازی افزود: هر شب ساعت ۲۰ جلسه نشست نقد فیلم برگزار می‌شود و در هر جلسه با همراهی مهرداد فراهانی به بررسی سه اثر می‌پردازیم. استادان متخصصی که در این نشست‌ها حضور دارند خانم دکتر فاطمه حسینی‌شکیب و آقایان دکتر احمد سفلایی، امیرمحمد دهستانی و مجید شیخ‌انصاری هستند.

این استاد دانشگاه درباره نشست‌های تخصصی نیز گفت: به غیر از کارگاه‌هایی که صبح‌ها برگزار می‌شود و مربوط به «درک و شناخت بهتر از موسیقی در پویانمایی» و «موسیقی و صداگذاری در انیمیشن» است، در نشست‌های تخصصی «پیچینگ»، «انیمیشن (چه) نیست»، «پایان‌نامه‌های برتر»، «هنرمند بدون سایه»، «از نیپون تا گنبد»، «مذاکره برای رسیدن به توافق در صنعت سینما»، «معرفی و رونمایی از کتاب‌ها» و «هنرهای خویشاوند: انیمیشن و موسیقی» به عنوان مجری-کارشناس در کنار دوستان و استادان متخصص هستم.

عضو هیات داوران بخش «پایان نامه‌های برتر» درباره این بخش گفت: اصولا جشنواره با اضافه شدن بخش پژوهش، فرهیخته‌تر می‌شود. برخی از جشنواره‌ها چنین بخش‌هایی را اضافه می‌کنند اما بعد از مدت کوتاهی آن را رها می‌کنند، زیرا به نظر می‌رسد که بخش جذابی نباشد. اکثر مخاطبان جشنواره پویانمایی دانشجویان هستند که می‌توانند در این بخش‌ با پژوهش‌های روز آشنا شوند و ایده‌ها و مساله‌های پژوهشی را بشنوند و حتی خط و ایده بگیرند.

رامتین شهبازی در پایان گفت: در بخش «پایان‌نامه‌های برتر» با درایت دکتر سفلایی بسیار دقیق آثار را بررسی و جلسه‌های متعددی برگزار کردیم. قطعا وجود چنین بخش‌هایی به ارتقای سطح علمی جامعه انیمیشن و به ویژه دانشجویان کمک می‌کند. من شخصا به دلیل معلم بودنم این تاثیر جشنواره پویانمایی را به وضوح دیده‌ام.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =