حرکت صدا در تصویر

سومین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تدریس مهدی زارع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سومین جلسه کارگاه «درک و شناخت بهتر از موسیقی در هنر پویانمایی» ویژه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ در سومین روز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران با تدریس مهدی زارع آهنگساز و صداگذار انیمیشن و با حضور مربیان کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچون جلسات گذشته در دو کلاس دو و نیم ساعته (در مجموع ۵ ساعت) برگزار شد.
در جلسه امروز پس از رفع اشکال و تمرین مباحث گذشته به ادامه مبحث گام‌ها و شناخت گام مینور و تفاوت صدایی و درجه‌ای این گام با گام ماژور پرداخته شد.
پیدا کردن نام گام از روی سرکلید و بالعکس ایجاد سرکلید با نام گام و همچنین نسبی بودن و درهم‌تنیدگی این دو گام از مباحث تدریس شده در جلسه امروز بود.
در ادامه بر روی چند انیمیشن به صورت آهنگسازی نمونه، اتودهای مختلفی انجام شد و از نظر حسی و شناختی مورد بررسی قرار گرفت.
در کارگاه امروز درباره فرم در موسیقی کلاسیک ایرانی و تاریخچه آن و همچنین اهمیت شناخت این مهم و تاثیر آن در فضای پویانمایی صحبت و گفتگو شد.
بخش دوم کلاس با مبحث صداگذاری و بخش حرکت صدا در تصویر آغاز شد. 


در این بخش مهدی زارع ابتدا به تجربیات خود و اهمیت اتاق مربوط به صداگذاری پرداخت و این اتاق را از دو منظر فنی صدا و روان‌شناختی محیط کاری مورد بررسی قرار داد.
متریال‌های مناسب برای یک محیط به‌منظور صداگذاری و کالیبره کردن اتاق مورد بحث قرار گرفت.  
در دومین مطلب برای این مبحث، درباره شناخت و فراهم کردن سیستم کامپیوتری مناسب و در کنار هم قرار گرفتن سخت‌افزارهای مناسب صحبت شد.
در قدم سوم نرم‌افزارهای مناسب برای کارکرد مناسب در صداگذاری معرفی شد.
در ادامه کلاس به صورت عملی درباره مبحث فرکانس صدا و پالایش آن در نرم‌افزار نوئندو و همچنین تاثیر اکولایز در صدا و مباحثی چون پنینگ صدا اجرا و گفتگو شد.
در پایان با انجام چند صداگذاری مبحث حرکت صدا در تصویر به صورت عملی و شناختی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =