تولید مشترک می‌تواند اهداف جشنواره پویانمایی را محقق کند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره روند اطلاع‌رسانی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران توضیح داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، قاسم سلیمانی گفت: باعث افتخار است که تیم اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی در عرصه ستاد خبری، انتشار بولتن، ارتباط با رسانه‌ها و... سعی در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق این جشنواره دارد.
وی با تاکید بر اینکه جشنواره پویانمایی تهران متعلق به همه مخاطبان است، بیان کرد: ما در روابط عمومی به عنوان خدمتگزار، حضور، تلاش و گرمای این رویداد را انعکاس می‌دهیم.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: از آنجایی که جشنواره پویانمایی شادی و هیجان قابل اعتنایی دارد و به انتقال تجربیات و آموزش منجر می‌شود این مسوولیت ما را در قبال پوشش خبری و رسانه ای جشنواره دو چندان می‌کند. همکاران اداره کل روابط‌عمومی که به نظرم هر کدامشان با توجه به توانمندی‌ها و تجربیات، خودشان یک رسانه هستند در ترویج و جان‌بخشی به اخبار و رویدادهای مهم جشنواره از جان و دل مایه می‌گذارند و معتقدیم اطلاع‌رسانی درست، به موقع و دقیق، تاثیر و نقش مهمی در انتقال مفاهیم و اهداف عالی جشنواره دارد و بر این باوریم اداره کل روابط‌ عمومی کانون ویترین فرهنگ و هنر کانون و جشنواره‌های آن نظیر پویانمایی است.
سلیمانی درباره اهمیت انیمیشن توضیح داد: هنر ارزشمند پویانمایی عرصه‌ای درست، مناسب و تاثیرگذار برای انتقال مفاهیم تربیتی، دینی و آموزشی و حتی تجاری است.
او تاثیر جشنواره پویانمایی بر جریان انیمیشن ایران را اینگونه تشریح کرد:  حضور ایران در بازار جهانی محصولات پویانمایی، بسیار قابل احترام و ارزشمند است و رونق این هنر-صنعت در گرو برگزاری چنین جشنواره‌هایی است که باعث جریان‌سازی و انتقال مفاهیم ناب انسانی و ارزشی و سرگرمی می‌شود.
او اضافه کرد: تولید مشترک هم به‌طور قطع می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف این جشنواره موفق‌تر ‌کند و اعتقادم بر این است برای جهانی‌تر شدن باید به بلوغ در تولید برسیم.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون همچنین گفت: جشنواره پویانمایی تهران جشنواره‌ای پویا، استاندارد و صاحب جایگاهی در خور در ایران و دنیاست و قطعا در ارتقای سینمای انیمیشن نقشی انکارناپذیر دارد.
سلیمانی نقش این جشنواره در ارتقای هنر-صنعت انیمیشن را اینگونه تبیین کرد: در هر کشوری وقتی جشنواره‌ای بین‌المللی برگزار می‌شود قطعا کار مهمی اتفاق می‌افتد. در خیلی از کشورها نه انیمیشن رشدی دارد و نه جشنواره‌ای دارند و وقتی ما در کشورمان ایران و از سوی کانون جشنواره پویانمایی برگزار می‌کنیم، نشان‌دهنده تعهد و مسوولیتی است که نسبت به این هنر ارزشمند و تاثیرگذار احساس می‌کنیم.
به گفته وی، خلاقیت و نوآوری کلیدی‌ترین نکته‌های یک جشنواره است که خوشبختانه در جشنواره پویانمایی کانون کاملا مشهود و محسوس است.
سلیمانی درباره حضور کانون در بازار فیلم پویانمایی نیز توضیح داد: واحد فیلم امور بین‌الملل، با هدف معرفی تولیدات کانون که در خارج از کشور عرضه و به اکران عمومی در آمده‌اند در هفتمین بازار ملی پویانمایی شرکت دارد. این بازار ملی در جنب جشنواره انیمیشن دوازدهم از ۸ تا ۱۲ خرداد در سالن 2 هزار متری مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری در حال برگزاری است.
وی افزود: در هفتمین بازار ملی پویانمایی اثر «زری زری کاکل زری» مهین جواهریان به صورت VR 360 درجه برای مخاطبان به نمایش در آمده است.
سلیمانی در پایان افزود: مخاطب اصلی غرفه امور بین‌الملل کانون دانشجویانی هستند که در رشته انیمیشن مشغول به تحصیل‌اند و مایلند اولین اثر هنری خود را با کانون شروع کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =