انیمیشن باید پشتوانه علمی داشته باشد/ فرصتِ تامین شغل برای جوانان

عضو هیات داوران بخش پایان‌نامه‌های برتر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره تاثیر بخش علمی در حوزه پویانمایی گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نجم‌الدین‌ امیرشاه‌کرمی عضو هیات داوران بخش پایان‌نامه های برتر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران درباره ضرورت تدارک بخش‌های علمی در جشنواره عنوان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی و تربیت کارآفرین‌ها حرکت می‌کنند، حضور بخش علمی در جشنواره‌ها می‌تواند به تقویت بنیه دانش‌بنیانی دانشگاه‌ها و دانشجویان کمک کند.
او ادامه داد: تقویت کردن بنیه‌های دانش‌بنیان با پُربار کردن و ارتقای سطح کیفی پایان‌نامه‌ها مقدور است و جشنواره با برگزاری این‌ بخش می‌تواند در این زمینه موثر باشد و می‌توانیم این حرکت را به سمتی ببریم که دانشجویان بخش علمی را جدی بگیرند.
داور بخش پایان‌نامه‌های برتر جشنواره خاطرنشان کرد: انیمیشن می‌تواند یکی از رشته‌های تاثیرگذار در زمینه علمی و فرهنگی باشد و از طرفی آینده شغلی جوانان را تامین کند.
او اضافه کرد: پویانمایی می‌تواند به لحاظ تاسیس هسته‌های دانش‌بنیان نیز زمینه‌های فعالیت را فراهم کند.
این داور اظهار کرد: طبیعتا در داوری پایان‌نامه‌های جشنواره نیز چنین سیاستگذاری‌ شده است که به زمینه‌های دانش‌بنیان توجه شود و باعث شود دانشجویان بخش علمی را جدی بگیرند.
شاه‌کرمی در پایان درباره اهمیت بخش پایان‌نامه‌های برتر جشنواره گفت: با برگزاری بخش پایان‌نامه‌های برتر جشنواره پویانمایی این نگاه تغییر می‌کند که پویانمایی فقط فیلم نیست، بلکه پشتوانه علمی هم لازم دارد و پایان‌نامه‌ها باید این پشتوانه علمی را تامین کنند.
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب درحال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =