بیست و پنجمین نشست انجمن هنرهای نمایشی نوجوان کانون استان اصفهان

نشست انجمن هنرهای نمایشی نوجوان کانون استان اصفهان با حضور کارشناسان هنری ، مربیان فرهنگی و هنری و اعضای نوجوان مراکز کانون استان در گرو های سه تا پنج نفره به صورت مجازی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، نشست انجمن هنرهای نمایشی نوجوان کانون استان اصفهان با حضور کارشناسان هنری ، مربیان فرهنگی و هنری و اعضای نوجوان مراکز کانون استان در گرو های سه تا پنج نفره به صورت مجازی برگزار شد .

علی رضا آقایی مدرس این نشست ، رادیوتئاتر و نمایش‌نامه‌خوانی را بسیار به هم نزدیک دانست و بیان کرد : نمایش‌نامه‌خوانی شروع  یک تئاتر با اجرای متن وخوانش آن است و از این لحاظ به نمایش رادیویی شبیه است.
وی افزود : نمایش‌نامه‌ خوانی شامل مثلث نمایش‌نامه، خوانش‌گر (بازیگر)  و مخاطب است. خوانش‌گر همان بازیگر است که بیان قوی، جای حرکت او را در نمایش می‌گیرد و ستون محکمی به نام «دستورصحنه‌خوان» از ویژگی‌های نمایش‌نامه‌ خوانی است .  همچنین  در رادیو ، نمایش نامه با تاکید بر اصول دراماتیک نوشته می شود اما عنصر اصلی صداست و نویسنده باید تمام فضا و شخصیت ها را در قالب کلمات، افکت و موسیقی به شنونده عرضه کند.
وی در ادامه به این نکته اشاره کرد که طراحی لباس و صحنه در نمایش‌نامه‌ خوانی جایگاهی ندارد اما خوانش‌گرها می‌توانند از لباس یک دست استفاده کنند.
در آخر ایشان پس از آموزش و بیان نکات مرتبط با موضوع نشست و معرفی کتاب ، به سوالات و ابهامات اعضا پاسخ دادند  .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =