آشنایی کودکان ونوجوانان با مفاهیم عمیق تربیتی از طریق فعالیت‌های فرآیندمحور خلاق و جذاب

مهری فلاح، سرپرست کانون البرز بر انتقال مفاهیم عمیق تربیتی به کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از فعالیت‌های خلاق و جذاب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز، این مقام مسوول در هشتمین نشست شورای فرهنگی کانون استان که روز سه‌شنبه اول شهریور ماه ۱۴۰۱ و با موضوعات بررسی فعالیت‌های اجرایی حوزه عفاف و حجاب و تشکیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده بود،ضمن تاکید براین اصل مهم گفت یقینا مفاهیم این چنینی باید در قالب های جذاب، خلاق و متنوع به کودکان و نوجوانان ارائه شوند تا اثر بخشی و ماندگاری لازم را داشته باشند.

سرپرست کانون البرز با اشاره به تاثیرات عمیق تربیتی فعالیت‌های فرهنگی افزود نگاه ما در کانون به این موضوعات نیز فرهنگی و فرآیندمحور است و در نظر داریم فعالیت‌های مناسب فرهنگی، هنری و ادبی ما در دراز مدت اثر بخشی لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد ما باید از مفاهیم قابل فهم و مناسب برای گروه‌های سنی مختلف بهره برده و با شیوه‌های جذاب و خلاق الگوهای مناسب و فرهنگ عفاف و حجاب و  ایثار و شهادت را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

این مقام مسوول افزود در کانون حتی یک کارگاه نقاشی که به ظاهر ممکن است تناسبی با فرهنگ ایثار نداشته باشد می تواند مروج این فرهنگ باشد به عنوان مثال  همین که یک عضو یاد بگیرد اگر دوستش در کارگاه به ملزوماتی احتیاج پیدا کرد آن را به او ببخشد و این عمل توسط مربی کارگاه مورد تشویق قرار گیرد،  این یعنی که ما به روند نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه کمک کرده‌ایم وهمین امر  سبب خواهد شد تا آرام آرام این مفهوم در عمق وجود بچه‌ها قرار بگیرد.

توجه به فعالیت‌های مرکز محور، تامین منابع مورد نیاز، تحلیل محتوایی فعالیت‌های اجرایی، متناسب سازی شاخص فعالیت‌های مورد انتظار بر اساس فعالیت‌های کانون، ارائه گزارش عملکرد در بازه‌های زمانی مناسب، تعیین اعضای کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، استفاده از توان همکاران در حوزه های مختلف، همکاری با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =