نشست شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک در کانون استان اصفهان برگزار شد

نشست شورای سیاست‌گذاری هفته ملی و روز جهانی کودک در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با حضور دستگاه های عضو کمیته هفته ملی کودک برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، در این نشست که با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک در روز 10 مهرماه 1401 برگزار شد ، منیره جعفری سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ، کارشناسان فرهنگی ، هنری و ادبی ، کارشناس آموزش و پژوهش و مسوول روابط عمومی کانون استان حضور داشتند .

نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش استان ، بهزیستی ، کانون زبان ایران ، جمعیت هلال احمر و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از حاظران این جلسه بودند .

منیره جعفری سرپرست اداره کل کانون استان در بخشی از این جلسه بیان کرد : کودکان سرمایه های گرانقدر این مرز و بوم هستند که آینده این مملکت در دست آنها است و ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ ، هنر و ادب این عزیزان وظیفه ایی خطیر بر عهده داریم که باید با برنامه ریزی های مدون و علمی در کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت با تولید فرم و محتوا در قالب های مختلف فرهنگی ، هنری و ادبی با شاخص های مطلوب اسلامی و ایرانی آینده خوبی را برای این سرمایه های عظیم ، رقم بزنیم .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد ، هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا همگان به حقوق کودکان توجه خاص داشته  باشند و دستگاه های مختلف با هم افزایی ، هم اندیشی و سیاست گذاری درست و منطقی و با بررسی چالش ها وآسیب های گذشته تصمیمات مقتضی ، منطقی و علمی برای این عزیزان گرفته شود و با برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی مشترک و بخصوص میدانی در مناطق محروم ، پویایی و سرزندگی را برای بچه ها رقم بزنیم و حقوق آنها را محترم بشماریم و رعایت نماییم .

برنامه های متنوع و شاد مختلف از جمله قصه‌گویی، برپایی نمایشگاه از فعالیت‌ها در مراکز کانون، عیادت از کودکان بستری در بیمارستان‌ها ، نمایش فیلم، نمایش پویانمایی‌های منتخب جشنواره پویانمایی کانون، برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با کودکان و نوجوانان ، برنامه های مشترک میدانی در مناطق مختلف شهر ، جشن روز جهانی کودک با برنامه های متنوع فرهنگی ، هنری و ادبی در مراکز کانون استان با همکاری دستگاه ها و اجرای جشن شاد برای بچه ها از مهمترین برنامه های هفته ملی و  روز جهانی کودک در اصفهان است .

در پایان این جلسه حاضران به بیان پیشنهادها و نظرهای خود پرداختند .  برگزاری جشن در مناطق محروم  ، برگزاری جشن‌های مختلف  میدانی ، نمایشگاه آثار بچه ها ،  نمایش تئاتر ، نمایش فیلم، برگزاری نشست‌های تخصصی، اجرای برنامه برای کودکان آسیب دیده از موضوع‌های مطرح شده از سوی این اعضا بود.

ویژه‌ برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان اصفهان برگزار می‌شود.

نشست شورای سیاست‌گذاری هفته ملی کودک در کانون استان اصفهان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =