بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کرمان برگزار می‌شود

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی در کرمان روزهای ۱۶ و ۱۷ مهر برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نجمه‌خاتون خداترس سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان زمان برگزاری مرحله نهایی و اختتامیه بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمان را ۱۶ و ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در سالن باران اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کرد.

بنابر این خبر، سرپرست کانون کرمان درباره روند برگزاری این جشنواره در مرحله استانی بیان کرد: تعداد ۱۱۰ قصه به دبیرخانه استانی جشنواره رسیده است و بعد از پایش اولیه، ۳۰ قصه به مرحله اجرای صحنه‌ای و رقابت نهایی در مرحله استانی راه یافتند و از میان این ۳۰ قصه‌گو از هر بخش نوجوان و بزرگسال سه برگزیده به مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی و بعد از رقابت با دیگر قصه‌گویان هر منطقه در صورت برگزیده شدن شب یلدا در مرحله نهایی همراه با قصه‌گویانی از سراسر کشور قصه‌گویی خواهند کرد.

داوری مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کرمان را طیبه اعتمادی، زهرا استادنارویی و فریبا اسماعیلیان‌افشار بر عهده دارند و زکیه سالاری قصه‌های زبان اشاره را پایش و بررسی خواهد کرد.

موضوعات بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی همچون سال‌های قبل شامل «امیدها و آرزوها»، «شادی‌ها و غم‌ها» و «ایثار و از خود گذشتگی» بوده است.

همچنین بخش‌های بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی شامل: بخش «ملی» ویژه قصه‌گویان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و بخش «بین‌الملل» شامل اجرای قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشورهای دیگر است و نیز برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشورها، دو بخشی است که همانند گذشته برگزار خواهد شد.

بخش «آیینی‌ سنتی» شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا در آن شرکت کردند. در بخش «قصه‌گویی زبان اشاره» نیز قصه موردنظر با هر قالبی، به زبان اشاره‌ فارسی اجرا می‌شود و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا در آن شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، بخش‌های «قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای» و «پادکست قصه‌گویی»، بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی «قصه‌گویی برگزیدگان» و بخش علمی جشنواره شامل جستار، مقاله علمی، کتاب، پایان‌نامه و رساله نیز از بخش‌های دیگر بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند.

اسامی قصه‌گویان راه‌یافته به اجرای صحنه‌ای مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان کرمان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =