کد خبر: 318870
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
بازدید 414
هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

با آغاز هفته‌ی ملی کودک ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، مراسم و برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک با مشارکت و همکاری اداره‌ها، نهادها و سازمان‎های مختلف فرهنگی، از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان برگزار می‌شود.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک جشن قرانی مدرسه ۲۲ بهمن در مرکز فرهنگی و هنری کانون انگوت اجرا شد.

در این برنامه افسانه سادات مزین مربی مسوول مرکز با تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک، خطاب به مادران و اولیای حاضر در مراسم، بر توجه به نیازهای جسمی و عاطفی کودکان تاکید کرد.

وی بابیان اینکه کانون پرورش فکری با ارایه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در خدمت کودکان و نوجوانان است، به تشریح برنامه‌ها و کارگاه‌های پاییزی مرکز فرهنگی و هنری انگوت پرداخت.

گفتنی است در ادامه‌ی برنامه، اعضا و اولیای حاضر در مراسم پای سخنان روحانی آموزش‌وپرورش نشسته و داستان نماز فرشته توسط مربی مرکز قصه‌گویی شد. برگزاری مسابقه‌های شاد، شعرخوانی و خواندن سوره‌های کوچک قران از دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مراکز شماره‌ی ۱ و ۲ کانون کوثر

به مناسبت روز جهانی کودک مرکز پیش‌دبستانی معصومیه کوثر میزبان برنامه‌های فرهنگی و هنری مراکز شماره‌ی ۱ و ۲ کانون این شهرستان شد.

به گفته‌ی اکرم راضی مربی مسوول مرکز شماره یک کانون کوثر، به مناسبت گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک، در اولین روز از این مناسبت که با عنوان «کودک، صلح، بازی و نشاط» نام‌گذاری شده است، مربیان کانون شهرستان کوثر در برنامه‌ای مشترک با اداره‌ی آموزش‌وپرورش و کتابخانه عمومی، در مرکز پیش‌دبستانی معصومیه حضور یافته و برنامه‌های شاد و متنوعی را اجرا کردند.

 بر اساس این گزارش، ازجمله برنامه‌های اجراشده در این روز، قصه‌گویی «بارون میاد جرجر» توسط فلور طاهونی مربی فرهنگی مرکز شماره‌ی دو کانون کوثر بود که دانش آموزان حاضر در مراسم با همخوانی شعرهای قصه، مربی قصه‌گو را همراهی کردند.

 خاطرنشان می‌شود مسابقه فوت کردن بادکنک و اجرای بازی گروهی با توپ از برنامه‌های دیگری بود که دانش‌آموزان با همراهی مربیان کانون در فضایی شاد و بانشاط اجرا کردند. در پایان این فعالیت توپ‌های بازی به دانش آموزان هدیه داده شد.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین

در دومین روز از هفته‌ی ملی کودک، مرکز فرهنگی و هنری کانون نمین میزبان دانش آموزان، معلمان و مسوولان آموزشگاه غیردولتی پسرانه‌ی اندیشه بود.

نسرین بشیری، کارشناس آموزش ابتدایی اداره‌ی آموزش‌وپرورش شهرستان نمین، در این مراسم با تقدیر از مربیان کانون پرورش فکری و ابراز خوشحالی از استقبال و حضور پرشور دانش آموزان برنامه گرامیداشت هفته‌ی ملی کودک، خطاب به والدین و معلمان حاضر در مراسم گفت: برای کودکان وقت بگذارید و باحوصله با آن‌ها گفت‌وگو کنید و در فعالیت‌هایشان شریک شوید

وی در ادامه‌ی سخنانش از معلمان و اولیای دانش آموزان خواست تا با توجه به تربیت و آموزش درست کودکان و نوجوانان، در ایجاد شورونشاط و انگیزه‌ی بچه‌ها برای داشتن زندگی شاد تلاش کنند.

زهرا فرج زاده، مربی مسوول کانون شهرستان نمین نیز با تبریک مناسبت‌های هفته‌ی ملی کودک و هفته‌ی وحدت از برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در فصل پاییز خبر داد.

شعرخوانی دسته‌جمعی، قصه‌گویی توسط شهلا قدیرزاده، مادربزرگ قصه‌گوی مرکز، اجرای مسابقه‌های شاد و مفرح و اهدای جوایز از برنامه‌هایی بود که در این جشن اجرا شد.

گفتنی است دف زنی یاسین جوانبخت، عضو فعال، هنرمند و اهل تسنن کانون نمین، به مناسبت هفته‌ی وحدت و هفته‌ی ملی کودک از برنامه‌های پایانی این جشن بود.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل

همزمان با هفته ی ملی کودک و با عنوان «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری» اعضای مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه سال ۱۴۰۱، از موزه ی حیات وحش اردبیل بازدید کردند.

در این بازدید که با هدف آگاهی بخشی از اهمیت حیات وحش برای محیط زیست و زندگی مردم برگزار شد، اعضا با انواع حیواناتی  که در زیستگاه های طبیعی استان اردبیل زندگی می کنند  آشنا شدند.

گفته می شود در ادامه این برنامه، مربیان مرکز با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، زیستگاه‌های جانوری، پوشش گیاهی و منابع طبیعی مانند منابع آبی، مطالبی را در خصوص بازیافت و روشهای حفاظت از محیط زیست برای بازدیدکنندگان ارایه دادند.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون دولت آباد

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز دولت آباد با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» به اجرای برنامه های فرهنگی هنری پرداخت.

کریم اصلانزاده، مربی مسوول مرکزدولت آباد با حضور در مدارس این بخش، با پاسداشت و تبریک این رویداد فرخنده، گفت: برنامه های هفته‌ی ملی کودک در کانون دولت‌آباد از ۱۶ لغایت ۲۲ مهرماه۱۴۰۱ با انجام فعالیتهای مختلف فرهنگی،هنری و ادبی برگزار می شود.

اصلانزاده اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌های کاردستی، نقاشی، قصه گویی و نوشتن خلاق با حضور اعضای کودک و نوجوان از جمله برنامه های اجرا شده در مرکز دولت آباد، در طول هفته ی ملی کودک است.

گفتنی است دانش آموزان مدرسه ابتدایی دخترانه زینبیه با حضور در کانون مرکز دولت آباد از این مرکز بازدید  و از فعالیت هایی مثل مسابقه و بازی های شاد وقصه گویی بهره‌مند شدند.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک جشن غنچه‌های هلال با شعار «حال خوش زندگی،رنگ خوش کودکی» در مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان نیر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، در این جشن که با همکاری جمعیت هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نیر و مرکز پیش‌دبستانی اطلس  برگزار شد، غنچه های هلال شهر نیر، حال خوش ، رنگ خوش کودکی را در کنار مادرانشان تجربه کنند.

در این برنامه که مسابقه‌ی نقاشی با حضور ۴۵ نفر از کودکان دختر و پسر غنچه های هلال برگزار گردید، مریم شکیبایی مربی مسوول مرکز، ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران، در رابطه با فعالیت‌های کانون و شرایط عضویت در مرکز توضیحاتی ارایه داد.

اجرای برنامه های شاد از قبیل پخش فیلم ، برگزاری مسابقات مهیج، طناب کشی، قصه گویی، پخش سرود و شعرهای کودکانه و پذیرایی از جمله فعالیتهای اجرا شده در این ویژه برنامه بود.

همچنین در برنامه ای دیگر که با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و با حضور دانش‌آموزان مدرسه پسرانه ولایت انجام شد، مربی مسوول مرکز، با تبریک هفته‌ی ملی کودک، گفت: خوشحالیم که امسال پس از گذشت دو سال از اجرای فعالیتهای کانون بصورت مجازی، توانستیم این مناسبت را باحضور کودکان و نوجوانان در مرکز اجرا کنیم.

گفته می شود در این برنامه با معرفی کتاب های اختراعات و «ماه بود و روباه»،  پویانمایی مربوط به این کتاب نیز پخش شد. برگزاری مسابقه ی طناب کشی، نقاشی ، بازی و سرگرمی، شعرخوانی، قصه گویی وپخش سرودهای شاد کودکانه از دیگر فعالیتهای اجرا شده در این روز بود.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی هنری کانون شهرستان بیله‌سوار

در پنجمین روزاز هفته‌ی کودک با عنوان «کودک، کتاب، ادبیات و خلاقیت هنری» و همچنین به منظور بزرگداشت شاعر بزرگ کشور،  حافظ شیرازی، برنامه‎ی ادبی با عنوان «حافظ خوانی» با حضور اعضای پسر در مرکز کانون بیله‌سوار برگزار شد.

در این برنامه اعضا با اشعار و آثار حافظ شیرازی آشنا شده و با بررسی و شناخت از زندگی نامه و شخصیت این شاعر نامی، اشعاری از کتاب برگزیده شعارهای حافظ را قرائت کردند.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی ۲ کانون مشگین‌شهر

به مناسبت هفته ملی کودک، مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۲ کانون مشگین شهر، با حضور پرشور دانش آموزان مرکز پیش دبستانی دارالقرآن این شهرستان برنامه های متنوعی را اجرا کرد.

در این این برنامه که با تلاوت قرآن کریم وهمسرایی سرود ملی آغاز شد، لیلا مستعلی‌زاده مربی مسوول مرکز، ضمن خوش‌آمد گویی وتبریک هفته‌ی ملی کودک، گرامیداشت هفته‌ی وحدت ومیلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)، کودکان را پاک ترین ومعصوم ترین افراد معرفی کرده که خداوند به والدین هدیه نموده است.

در این برنامه که با قصه زندگی پیامبر(ص) ادامه یافت، واز هرکدام از دانش‌آموزان برای حاضران از حال خوش وآرزوهای پاک وساده خود سخن گفتند.

در ادامه، اعضا ودانش آموزان به گروههای ۵نفره تقسیم شده و بر روی مقوای بزرگ شعارهای هفته ملی کودک شامل «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» ، «دنیا با لبخند کودکان زیباست» و «هر کودک نشانی خداست» را با گواش وبا تکنیک چاپ انگشتی در کنار مربی هنری مرکز اجرا کردند.

گفتنی است، درپایان این برنامه همه‌ی اعضا با در دست گرفتن نقاشی های خود شعار این مناسبت را سر دادند.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان گرمی

در گرامیداشت هفته‌ی ملی و روز جهانی کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گرمی برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را با حضور اعضای کودک و نوجوان در کنار اولیا، اجرا نمود.

بر اساس این گزارش؛ معرفی خدمات و فعالیتها کانون برای دانش‌آموزان بازدیدکننده، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، معرفی کتاب، اجرای مسابقه، پخش فیلم، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه حال خوش زندگی از برنامه‌های اجرا شده در مرکز فرهنگی و هنری کانون گرمی بود.

همچنین با حضور مشاور مرکز بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، در مورد تغذیه و رعایت بهداشت مطالبی برای اعضا ارایه شده و کارگاه آمـادگی در مقابـل مخاطرات طبیعـی و کمک و امدادرسانی به کودکان در موقع خفگی توسط مربیان جمعیت هلال احمر  برگزار شد.

گفتنی است برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در مرکز گرمی تا پایان هفته ملی کودک ادامه خواهد داشت.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون شهرستان پارس‌آباد 

ویژه برنامه هفته‌ی ملی کودک در کانون مرکز شماره یک پارس آباد برگزار شد.

در این برنامه که با حضور اعضای پسر در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون شهرستان پارس‌آباد برگزار شد، مربیان مرکز به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی پرداختند.

علی برادران مربی مسوول مرکز ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای مرکز و تبریک هفته ملی کودک به تشریح برنامه های کارگاهی مراکز کانون در فصل پاییز پرداخته و باب‌اله عزیزپور مربی فرهنگی مرکز نیز داستان‌های سیمرغ و دستان و آراز چوپان را به دو زبان محلی و فارسی قصه گویی کرد.

معرفی و روخوانی کتاب، شعرخوانی و اجرای بازی محلی از دیگر فعالیت‌هاای اجرا شده در این روز بود.

شایان ذکر است، با حضور اعضا در کارگاه های هنری و ادبی ، فعالیت های این بخش از مرکز نیز توسط مربیان هنری و ادبی اجرا شد.

هفته‌ی ملی کودک/ نشاط کودکانه در مراکز کانون استان اردبیل

مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ یک کانون مشگین شهر

به مناسبت هفته‌ی ملی کودک ویژه برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، شبکه‌ی بهداشت و درمان، اداره امور زندان‌ها و مهدهای کودک در مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ی یک کانون مشگین شهر برگزار شد.

در این برنامه‌ها که از ۱۶ مهرماه آغاز شد، دانش‌آموزان مدارس نیلوفرانه، منوچهری و خردسالان مهد کودک دنیز به همراه مدیران، معلمان و مربیان خود در این مرکز حضور یافته و نیلوفر صفروند مربی مسوول و معصومه رحیم‌زاده مربی امور فرهنگی مرکز با تبریک هفته‌ی کودک ، ضمن پخش سرودهای کانون، به تشریح فعالیت های مرکز برای حاضران پرداختند و با ایجاد فضای شاد و صمیمی برنامه های خود را اجرا کردند.

بر اساس این خبر، همسرایی سرود کودکان، اجرای مسابقات شاد، بازی‌های محلی، ساخت کاردستی، قصه‌گویی، کارت پستال‌سازی، برپایی ایستگاه نقاشی، معرفی کتاب و فعالیت‌های کانون از خدمات ارایه شده به حاضران در این برنامه بود.

کتاب مهارت‌های زندگی برای کودکان، در سومین روز از هفته‌ی ملی کودک برای دختران پایه دوم و سوم مدرسه ابتدایی نیلوفرانه معرفی شده و کارگاه کارت پستال سازی ویژه‌ی روز کودک با تکنیک چاپ و کلاژ برگزار شد.

در چهارمین روز از هفته ملی کودک نیز، این مرکز میزبان دانش‌آموزان پایه سوم و چهارم مدرسه منوچهری شد و پس از قصه‌گویی از داستان «موش سر به هوا»، با برپایی کارگاه کاردستی، ساخت موش کاغذی توسط مربی مسوول مرکز آموزش داده شد. برنامه قصه‌ها و شعرهای کودکی هم در پنجمین روز برنامه های هفته کودک برای دانش آموزان پایه پنجم این مدرسه  اجرا شد.

 بر اساس این گزارش؛ در آخرین روز از هفته ملی کودک نشست مادران و مربیان کانون،  با مشارکت شبکه بهداشت شهرستان، با موضوع «خشونت در دنیای کودکان » برگزار شد.

در این نشست رفعت موحد کارشناس و مشاور شبکه بهداشت شهرستان در مورد انواع خشونت‌های فیزیکی، کلامی و روانی  وهمچنین تاثیرات آن در شخصیت کودک، رشد فردی و اجتماعی آنها صحبت کرده و در ادامه، با پرسش‌های مطرح شده توسط مادران پاسخ داده شد.

 همزمان با اجرای این نشست، پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده با امور زندانهای شهرستان، ایستگاه نقاشی «به رنگ کودکی» در سالن ملاقات ندامتگاه، برگزار شد و این برنامه از سوی مسوولان مربوطه مورد تقدیر قرار گرفت.

این گزارش تکمیل می‌شود...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =