مرکز سوفار به بزرگسالان هم خدمت‌رسانی می‌کند

مرکز فرهنگی هنری شماره هفت کانون پرورش فکری فکری کودکان و نوجوانان تهران، که به‌صورت تخصصی به آموزش سوفار(سفال) می‌پردازد، در نمایشگاه هفته «ملی کودک»در غرفه‌ای مجزا حضور دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز فرهنگی هنری شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که بخش تخصصی در حوزه هنر سفالگری است با حضور در نمایشگاه «هفته ملی کودک» علاوه بر آموزش این هنر به کودکان و نوجوانان، نسبت به ارائه خدمات به بزرگسالان نیز فعال است.

مرکز سوفار(سفال) کانون استان تهران ضمن آموزش‌های مختلف تخصصی این هنر اعم از لعاب، سرامیک، پخت، پتینه، حجم، مجسمه و... به کودکان و نوجوانان به ارائه خدمات در حوزه پخت، لعاب زدن و غیره به بزرگسالان نیز می‌پردازد.

مریم اله‌وندی مربی هنری حاضر در غرفه سوفار کانون ضمن معرفی فعالیت‌های غرفه خود گفت: مرکز سوفار در کانون در واقع یکی از بخش‌های تخصصی در میان بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری است.

این کارشناس افزود: ما، در این نمایشگاه به مدد چرخی که برای این کار به همراه آورده‌ایم؛ به صورت مستقیم و کاملاً تجربی بچه‌ها را، در جریان چگونگی کار سفالگری قرار می‌دهیم و پاسخ‌گوی سوال‌های آنان هستیم و اگر مدرسه‌ای هم علاقه‌مند باشد از این مرکز دیدن کند، زمینه این بازدید را فراهم می‌کنیم.

در حال حاضر، تمام مراکز کانون به چرخ و کارگاه با دست سفال؛ مجهز هستند و مرکز فرهنگی هنری شماره هفت به صورت تخصصی علاقه‌مندان این حرفه را، مورد تعلیم و آموزش قرار می‌دهد.

مرکز فرهنگی هنری شماره هفت کانون پرورش فکری تهران در پارک بعثت، جنب پایانه مسافربری جنوبی واقع شده است.

این مرکز در مساحت ۶۰۰ مترمربع بنا شده و ۱۵۴۶۹ جلد کتاب و حدود ۴۰ جلد کتاب مرجع هنری را، در دل خود جای داده است.

بزرگسالان برای استفاده از امکانات این مرکز فرهنگی، می‌توانند با هماهنگی آن، از امکانات این مرکز جهت پخت، لعاب و...آثار سفالی خود اقدام کنند.

نمایشگاه هفته ملی کودک که قرار بود تا روز ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران ادامه پیدا کند به مدت دو روز تمدید شد و تا روز ۲۴ مهر پذیرای علاقه‌مندان از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =