کد خبر: 325541
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
اثر شایسته تقدیر جایزه کتاب سال بازنشر شد

مجموعه دو جلدی و پرمخاطب «آ مثل آهو» و «ف مثل فیل» با طراحی و تصویرگری علی خدایی، اثر شایسته تقدیر سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال، هم‌زمان با سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چاپ چهارم رسید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این دو کتاب از مجموعه «کتاب‌های مرغک»، کودکان را با نوعی بازی تصویری روبه‌رو می‌کند که حرفی از حروف الفبا در آن دیده می‌شود و با ورق زدن و باز کردن کتاب بخشی از حرف، تبدیل به شکل آشنای حیوانی می‌شود بدین‌گونه‌ که: حرف «ب» به شکل دُم ببر در می‌آید.

تصویرگر در دو جلد کتاب «آ مثل آهو» و «ف مثل فیل» گروه سنی «نوباوه» (بالای 4 سال) با استفاده از این‌که تصاویر چه‌طور طراحی شده‌اند و چگونه به نمایش درآمده‌اند، به تمرکز وامی‌دارد و از این‌که در شکل حروف، تصویر حیوانی را تصور کنند و در شکل حیوان، حرف خاصی را تجسم کنند، لذت ببرند.

مجموعه دو جلدی «آ مثل آهو» و «ف مثل فیل» پیشتر در بخش علوم و فنون کودکِ سی‌وچهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شایسته تقدیر شناخته شده است.

همچنین جایزه بخش خردسال علمی آموزشی نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان را دریافت کرده و شایسته تقدیر بخش «تصویر» شورای کتاب کودک در پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس این شورا را شناخته شده است.

این دو کتاب برای انتشار در فهرست سال 2019 کودکان دارای نیازهای ویژه به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) نیز معرفی شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۰ درصد تخفیف برای عموم و ۱۵ درصد برای فرهنگیان عرضه می‌کند.

غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران میزبان مخاطبان خواهد بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =