کانون، راهنمای دقیق خانواده‌ها برای انتخاب کتاب مناسب است

«بهترین نان جهان» عنوان اثری از پروانه (لعیا) شیرازی است که جشن امضای این اثر در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده در مورد کتاب «بهترین نان جهان» که به تازگی از سوی کانون پرورش فکری با تصویرگری فروغ یعقوبی منتشر شده است، گفت: این اثر شعر کودک است و برای کودکان بالای ۹ سال (نونهال) با زبان معیار سروده شده است. خوشبختانه در مراسم جشن امضا، استقبال خوبی از این کتاب شد. این مراسم هم از آنجا که مخاطبان آن کودکان هستند برای من لذت‌بخش است. من  از هر شیوه‌ای که بتوانم با بچه‌ها در ارتباط باشم لذت می‌برم.

شیرازی در مورد کتاب‌هایی که بیشتر بچه‌ها را سر ذوق می‌آورد گفت: اگر بخواهیم سطح‌بندی کنیم، در سطح اول، طنز را خیلی دوست دارند، چه داستان طنز باشد چه شعر طنز. در سطوح عمقی‌تر اگر فرصت کار بیشتری باشد، مسائلی کمی فلسفی‌تر که موجب بشود بچه‌ها متفاوت به دنیای اطراف نگاه کنند را دوست دارند و با آن ارتباط می‌گیرند.

کانون، راهنمای دقیق خانواده‌ها برای انتخاب کتاب مناسب است

او در پاسخ به این سوال که خانواده‌ها در عرصه تشویق کودکان‌شان به کتاب خواندن چه‌کار می‌توانند انجام دهند گفت: این سوال بسیار مهمی است چراکه کودکان و نوجوانان در معرض هر آن‌ چیزی هستند که خانواده به آنها ارایه می‌کند،   یکی از بهترین کارها این است که خود خانواده‌ها در گام اول کتاب‌های با کیفیت را بشناسند تا بتوانند به بچه‌ها معرفی کنند. و این همان جایی است که کانون پرورش فکری می تواند یک راهنمای دقیق برای مادران و پدران در یافتن کتاب‌های مناسب باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۰ درصد تخفیف و برای فرهنگیان با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌کند.

درعین حال کانون علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir نیز در معرض فروش گذاشته است.

غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی، راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران خواهد بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

کانون، راهنمای دقیق خانواده‌ها برای انتخاب کتاب مناسب است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =