شاهد جهش در فعالیت‌های کانون هستیم

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بازدید از غرفه کانون در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: شاهد جهش در فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدعلی یزدی‌خواه افزود: جذاب‌ترین و پر رونق‌ترین رویداد فرهنگی سالیانه در کشور ما نمایشگاه کتاب است که هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ اقبال مردمی، یک رخداد بسیار ارزشمند است و امسال هم دیدیم که فروش روز اول نمایشگاه به نوعی رکوردشکنی بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور کلی مردم ما اهل فرهنگ هستند، این کشور مهد ادیبان و شاعران و سخن‌سرایان در طول تاریخ بوده و کتاب، یکی از بهترین میراث‌های ما است که تمدن ما را به نسل‌های بعد منتقل می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: حوزه کتاب کودک و نوجوان از حوزه‌های راهبردی فرهنگی است. همان حوزه‌ای که کانون پرورش فکری کرودکان و نوجوانان وظایف خطیری را در آن برعهده دارد. امکاناتی که کانون مانند مراکزش در اختیار دارد یک فرصت بی‌بدیل را فراهم آورده که می‌تواند منجر به یک هم‌افزایی فرهنگی شود خوشبختانه در چند ماه گذشته که مدیریت کانون تغییر کرده است ما شاهد جهش در فعالیت‌های کانون هستیم و امیدواریم که کانون در رسالت سنگینی که به دوش دارد موفق‌تر و پر شتاب‌تر به پیش رود.

شاهد جهش در فعالیت‌های کانون هستیم

او در پاسخ به این سوال که نویسندگان و شاعران حوزه‌ کودک گلایه‌هایی دارند مبنی بر اینکه حوزه کودک و نوجوان از طرف مسئولان جدی گرفته نمی‌شود، گفت: شاید گلایه‌ آنها به این دلیل باشد که حوزه‌ی نشر کتاب و چاپ دچار مشکلاتی است، از آنجا که بخشی از کاغذ مصرفی‌ کشور وارداتی است، این حوزه تابع نوسانات قیمت ارز قرار می‌گیرد. علاوه بر این به دلیل مسائل اقتصادی، کتاب یک مقدار در سبد خرید خانواده‌ها هم کمرنگ شده، به طوری که شمارگان کتاب‌ها معمولا زیر هزار نسخه است. تصور می‌کنم که کاهش قدرت خرید کتاب در خانواده‌ها، به نوعی نارضایتی شعرا و نویسندگان را هم به دنبال داشته چرا که آثار آن‌ها کمتر به فروش می‌رود. با این حال این نمایشگاه نشان داد هنوز مردم عزیزمان ظرفیت بسیار بالایی در کتاب‌خواندن داشته و به آن علاقه‌مندند، کتاب را به عنوان یک دوست، یار و همنشین فرض می‌کنند که در حوزه‌های مختلف می‌تواند به آن‌ها توانایی ببخشد.

او اظهار امیدواری کرد که گلایه‌ آن‌ها که بخشی‌ از آن نیز درست است با اقبال مردم و همچنین نظام برنامه‌ریزی کشور به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برطرف می‌شود.

یزدی‌خواه در پایان گفت: در دوران کودکی شعر «کتاب یار مهربان» آویزه‌ گوش ما بود. چراکه کتاب نه تنها آسیبی به ما نمی‌رساند بلکه به دامنه‌ی توانایی‌های بیانی ما و وسعت دایره لغت‌ها و نکته‌های ادبی کمک کرده و فضاهای جدیدی را پیش چشم ما باز می‌کند. نوجوانان عزیز با انس با کتاب‌های خوبی که باعث اتلاف وقت نشود، می‌توانند توانمندی‌های خود را افزایش بدهند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تازه‌ترین کتاب‌هایش را در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۰ درصد تخفیف برای عموم و ۱۵ درصد برای فرهنگیان عرضه می‌کند.

درعین حال کانون علاوه بر عرضه آثارش در نمایشگاه کتاب تهران به صورت حضوری، هم‌زمان کتاب‌هایش را در بخش مجازی و از طریق سایت ketab.ir  نیز در معرض فروش گذاشته است.

غرفه‌های کانون در سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان غرفه ۱۸۱، سالن ناشران عمومی واقع در راهروی ۱۴، غرفه ۷ و بخش جنبی کودک و نوجوان مصلی تهران میزبان مخاطبان خواهد بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =