کانون از کنش‌گری اجتماعی دختران حمایت می‌کند

مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون در حوزه دختران نوجوان در تلاش است آغازگر رویدادهای بیشتری در حوزه کنش‌گری باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سمیه‌سادات ابراهیمی مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سخنانی کوتاه در مراسم پایانی دومین رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران ایران (دا) افزود: روحیه، نشاط و شادابی و امیدواری شما نسبت به آینده سرزمین بسیار مثال زدنی و قابل تحسین است. این امیدآفرینی را تبریک گفته و امیدوارم که ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد جدیدی که مدیرعامل کانون در این حوزه دارد و تاکید بر  ضرورت و اهمیت کنش‌گری دختران، بتوانیم با حمایت‌های جدی از فعالیت‌های دختران، میزبان شما باشیم.

مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون ادامه داد: قطعا در این چند روز بیشترین چیزی که آموختید ایمان به صلاحیت، شایستگی و توانمندی فردی و بیرونی خودتان بوده است. من شاهد بودم که باورمندانه نسبت به این صلاحیت فردی، امید و ایمان داشتید و مسائل را حل می‌کردید.

کانون از کنش‌گری اجتماعی دختران حمایت می‌کند

مشاور امور زنان و خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: معتقدیم که امروز بهترین افرادی که می‌توانند مسائل را تشخیص داده، طرح و در ادامه حل کنند شما هستید. دخترانی که امیدهای آینده سرزمین اسلامی ایران را شکل می‌دهید و نقش‌آفرینان اصلی در تمدن اسلامی هستید.

ابراهیمی همچنین گفت: خوشحالیم که این رویداد با رویکردی همدلانه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و امیدواریم مقدمه‌ای برای همکاری‌های بیشتر باشد.

بر همین اساس، از جمله سیاست‌های کانون پرورش فکری ورود در عرصه‌های کنش‌گری اجتماعی از سوی دختران نوجوان است. کانون پیشتر به‌صورت فردی اقدام به تربیت نیروها می‌کرده است، اما اکنون ساختار برنامه‌های کانون به سمت کنش‌گری می‌رود.

در عین حال آموزش حل مسأله و توانمندسازی نوجوانان یکی از اولویت‌های جدی کانون به شمار می‌رود که در این مسیر، رویداد دختران نوجوان اثرگذار ایران (ماهتاب) را از سال گذشته آغاز کرده است.

همچنین از آنجایی‌که رویداد «دا» با اهداف کانون همسویی و هماهنگی دارد، کانون مشارکت فعالی در آن داشته است.

رویکرد حل مساله، توانمندسازی دختران برای خلق روایت در حوزه آرمان‌های انقلاب اسلامی با ابزار هنر، آزادسازی ظرفیت‌های نسل جدید انقلاب در جهت تحقق الگوی زن مسلمان و افزایش سطح امید و نشاط اجتماعی دختران از جمله اهداف رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران ایران (دا) است.

آیین پایانی دومین رویداد ملی ارزش آفرینی دختران ایران(دا) عصر روز یک‌شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انسیه خزعلی و جمعی از مدیران فرهنگی‌ هنری و دختران ایران زمین در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

کانون از ضرورت و اهمیت کنش‌گری دختران حمایت می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =