نگاه خاص دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان

حامد علامتی، مدیرعامل کانون به همراه نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان از کانون بناب بازدید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حامد علامتی مدیرعامل کانون به همراه حجت‌الاسلام باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و لعلی فرماندار این شهرستان از کانون بناب بازدید و در جلسه‌ای که در آن رئیس آموزش‌ و پرورش بناب نیز حضور داشت در خصوص توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون بناب بحث و تبادل نظر کردند.

نگاه خاص دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اعضا و مربیان مرکز بناب از شور و شوق و فضای صمیمی مرکز که لازمه پویایی و تحرک مراکز کانون است، اظهار خرسندی و از همکاران کانون بناب قدردانی کرد، وی با بیان این که حوزه فرهنگ، حوزه فعال و اثرگذار و در عین حال در مقایسه با سایر حوزه‌ها مظلوم است، تصریح کرد: باید به این نکته اساسی هم توجه کنیم که امثال شهید سلیمانی‌ها از حوزه فرهنگ برخاسته و به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شده‌اند.

علامتی درعین‌حال تأکید کرد: به لطف خدا در دولت آقای دکتر رئیسی نگاه خاصی به مقوله فرهنگ خصوصاً در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد و وقتی رئیس‌جمهور کشور دغدغه این مسائل را دارند قاعدتاً باید سایر دولتمردان هم چنین دغدغه‌ای را به‌صورت مضاعف داشته باشند و ما هم در کانون برای تحقق این مطالبات، نهایت تلاش خود را بکار می بریم. مدیرعامل کانون با اشاره به اینکه خوشبختانه مجلس هم دغدغه حوزه فرهنگ به‌خصوص در حوزه کودک و نوجوان را دارد؛ افزود: سال گذشته به همت نمایندگان افزایش خوبی در اعتبارات کانون را شاهد بودیم.

نگاه خاص دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان

وی در ادامه مطالب خود، تصریح کرد: مهم‌ترین نکته دراین‌خصوص تأکیدات ارزشمند مقام معظم رهبری در این حوزه بوده و وظیفه همه ما رفع دغدغه‌های ایشان در زمینه مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ است.

در این دیدار که جمعی از والدین و اعضای مرکز بناب نیز حضور داشتند، علامتی ضمن تشکر از آنان اظهار کرد: خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های کانون دارند، ضمن آن که امسال برای آنان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم و این برنامه‌ها به همت مراکز در حال اجرا هستند.

وی گفت: وقتی فرماندار، نماینده مجلس، رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان و خانواده‌ها برای حضور در این جلسه وقت می‌گذارند؛ یعنی همه به آینده فرزندان کشور علاقه‌مندیم.

نگاه خاص دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان

علامتی با توجه به درخواست‌های شهروندان بناب و نکات و مواردی که در این جلسه مطرح شد، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد کتابخانه سیار روستایی در شهرستان بناب راه‌اندازی شود و به شکل جدی پیگیر موضوع خواهیم بود.

او با تأکید بر ضرورت افزایش مخاطبان برنامه‌های کانون، افزود: در مورد بازسازی مرکز فعلی و نیز راه‌اندازی مرکز شماره ۲ کانون در بناب، هم ما و هم فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به‌صورت جدی اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین از راه‌اندازی مرکز کانون زبان ایران در بناب خبر داد.

نگاه خاص دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان

در این جلسه حجت‌السلام و المسلمین باقری بنابی نماینده بناب در مجلس از دکتر علامتی به جهت قبول دعوت و حضور در بناب تشکر و خواستار برطرف‌کردن مشکل اساسی ساختمان کانون بناب برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آن شد.

وی با تأکید بر راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی در بناب اظهار امیدواری کرد از محل اعتبارات ملی و شهرستان شاهد رفع مشکلات کانون بناب باشیم.

لعلی فرماندار بناب نیز با تشکر از حضور ارزشمند آقای مدیرعامل در بناب، تأکید کرد: برای تضمین آینده کشور باید روی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم.

 وی همچنین بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر فرمانداری در امر تجهیز و توسعه کانون بناب تاکید کرد.

نگاه خاص دولت سیزدهم به مقوله فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان

علی بینش مدیرکل استان با تشریح اقدامات انجام شده در خصوص توسعه و تجهیز کانون بناب و اشاره به استقبال کم‌نظیر خانواده‌ها از برنامه‌های اوقات فراغت کانون در این شهرستان، تصریح کرد در صورت توسعه فیزیکی مرکز شاهد گسترش خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان بناب که انتظار خانواده‌هاست خواهیم بود.

علیپور مربی مسئول بناب نیز در این جلسه، گزارشی از روند فعالیت‌ها  و برنامه‌های مرکز ارائه کرد. بازدید از بخش‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بناب و دیدار و گفتگو با اعضا، خانواده‌ها و مربیان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرعامل کانون به این شهرستان بود.

بازدید مدیرعامل از کانون شهرستان بناب در روز سه شنبه سوم مرداد انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =