کد خبر: 331408
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
برگزاری نشست ویژه ی اعضای مکاتبه ای به مناسبت هفته ی ملی کودک

نشست ویژه ی اعضای مکاتبه ای در دبستان دخترانه ی حضرت سکینه (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان هرمزگان، به همت واحد مکاتبه ای واحد آفرینش های ادبی، نشست ویژه ی 33 نفر از اعضای مکاتبه ای در دبستان دخترانه ی حضرت سکینه (س) واقع در روستای بالاشهر بخش جغین شهرستان رودان برگزار شد.
در ابتدای این نشست مکاتبه ای طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی گفت: گاهی پیش می‌آید که علیرغم علاقه مندی به نوشتن، موضوعی برای نوشتن نداریم و در واقع نمی دانیم درباره ی چه چیزی باید بنویسیم. در این مواقع می توانیم به سراغ خواب ها، رویاها و خاطره هایمان برویم و درباره ی آن ها بنویسیم.
وی در ادامه به تشریح این سه مورد پرداخت و گفت: همه ی آدم ها رویاها و آرزوهایی دارند و این رویا ها می توانند موضوعات فوق العاده ای برای شروع نوشتن باشند. وی از اعضا خواست درباره ی رویاهای خود صحبت کنند.
مسافری اظهار داشت: دومین راه برای نوشتن، خاطره‌ها هستند. خاطرات ما گاهی خنده دار هستند و گاهی ناراحت کننده. حتی نویسندگان بزرگ هم خاطرات خود را به صورت کتاب نوشته اند یا از خاطرات خود در نوشتن داستان هایشان بهره برده اند. ما حتی می توانیم خاطرات دیگران مثلاٌ خاطرات کودکی پدر و مادرهایمان را بنویسیم.
در ادامه ی این نشست حضوری مسافری گفت: سومین راه برای شروع کار نوشتن خواب‌ها هستند. اغلب ما خواب می‌بینیم. خواب های ما گاهی خنده دار هستند و گاهی ترسناک و حتی عجیب و غریب. اگر پس از بیدار شدن خواب هایتان را یادداشت کنید می توانید در هنگام نوشتن داستان از آن ها استفاده کنید.
در ادامه ی این نشست اعضا درباره ی خاطره ها و خواب هایشان گفتگو کردند.
در پایان این نشست کارشناس آفرینش های ادبی از اعضا خواست یکی از خواب ها، خاطره ها و یا رویاهایشان را روی کاغذ بنویسند.
گفتنی است طاهره مسافری در حاشیه ی این نشست، 30 عنوان کتاب به کتابخانه ی این مدرسه هدیه نمود. وی در این رابطه گفت: از آن جا که کتاب خواندن تاثیر چشمگیری در رشد نوشتاری کودکان و نوجوانان دارد، تجهیز مدارس به کتاب های استاندارد و انجام برنامه های کتابخوانی برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان علاقه مند به شعر و داستان می تواند به تقویت توان نوشتاری ایشان منجر گردد.

برگزاری نشست ویژه ی اعضای مکاتبه ای به مناسبت هفته ی ملی کودک
شایان ذکر است کانون پیش از این نیز به کتابخانه ی این مدرسه کتاب اهدا کرده بود.
گفتنی است بخش مکاتبه‌ای از جمله فعالیت‌های غیر حضوری واحد آفرینش‌های ادبی کانون است و به آن دسته از کودکان و نوجوانانی که به مراکز فرهنگی هنری دسترسی ندارند خدمات ارائه می‌نماید.

برگزاری نشست ویژه ی اعضای مکاتبه ای به مناسبت هفته ی ملی کودک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =