قصه‌گویی مهارت خودباوری و خودکارآمدی را تقویت می‌کند

آیناز فتحی عضو نوجوان راه یافته به مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان اردبیل جشنواره‌های قصه‌گویی را عامل تقویت مهارت خودآگاهی و خودکارآمدی در نوجوانان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، آیناز فتحی، عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره ۳ کانون اردبیل و راه‌یافته به بخش نوجوانان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان اردبیل در گفتگو با روابط عمومی کانون بابیان اینکه سابقه عضویت هفت‌ساله در مراکز کانون دارد، گفت: در طول مدت عضویت خود در کانون در بخش‌های زیادی فعالیت کردم که از آن‌ها می‌توانم به نمایش و تئاتر عروسکی، شعر سرایی، داستان‌نویسی و قصه‌گویی اشاره‌کنم که در سال ۱۴۰۱ نیز با قصه‌ «یورقونام» به بخش ملی بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی راه پیدا کردم.

عضو فعال کانون در اردبیل در ارزیابی خود از دستاورد برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی در کانون اظهار داشت: کانون به‌عنوان متولی امر قصه‌گویی در کشور با برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی برای ما که به‌عنوان قصه‌گو در آن ایفای نقش می‌کنیم با فراهم ساختن فرصت یک تجربه‌ی سازنده، مهارت خودآگاهی و خودکارآمدی را در نوجوانان تقویت می‌کند.

وی بابیان اینکه به قصه‌هایی که در آن حوادث خیالی رخ می‌دهد علاقه‌منداست، داشتن شور و هیجان و نشاط در قصه را از نکات حائز اهمیت در انتخاب قصه‌های خود عنوان کرد.

فتحی در بیان اولین قصه‌گویی خود نیز اظهار داشت: اولین قصه‌گویی من از داستان نخودی برگرفته از کتاب «آی قصه قصه» بود که موقع اجرا هرچند استرس زیادی داتم اما درنهایت یک نوع احساس خودباوری و اعتمادبه‌نفس به من دست داد.

قصه گوی نوجوان کانون اردبیل، اجتماعی شدن و رشد میزان مطالعه بخصوص مطالعه در آداب‌ورسوم فرهنگ‌های مختلف را از تأثیر قصه‌گویی در زندگی خود عنوان کرد.

آیناز فتحی بابیان اینکه با قصه «نگاه» در بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: این قصه روایت خاطره‌‎ای از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که از زبان مادر بزرگوار ایشان نقل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =