شور و شوق خود از اولین حضور در جشنواره قصه‌گویی را فراموش نمی‌کنم

عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۳ کانون اردبیل و قصه گوی بخش نوجوان مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی: به انتخاب و روایت قصه‌های طنز علاقه‌مندم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زهرا ناصری عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۳ کانون اردبیل که با قصه «نارگیله» در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در استان اردبیل حضور یافته است، در گفتگو با روابط عمومی کانون استان گفت: نزدیک به ۱۰ سال هست عضو کانون هستم که بیشتر فعالیت‌هایم درزمینه‌ی شعر سرایی، داستان‌نویسی، سرود و عکاسی بوده و از سال پیش هم فعالیت قصه‌گویی را شروع کردم.

این عضو فعال کانون در خصوص برگزاری جشنواره قصه‌گویی بابیان اینکه خاطرات خوشی از قصه‌های مادربزرگ خود دارد، اظهار داشت: قصه یکی از عوامل مؤثر در تربیت و شکل‌گیری شخصیت افراد به‌خصوص کودکان است که می‌توانند مفاهیم آن را عمیقاً درک کرده و آموزه‌های اخلاقی و رفتاری را در زندگی به‌کارگیرند.

راوی قصه «نارگیله» در این جشنواره از علاقه خود به انتخاب و روایت قصه‌های طنز سخن گفته و اعلام داشت: در انتخاب قصه توجه به گروه سنی مخاطب خیلی برایم اهمیت دارد تا نحوه اجرای قصه‌ام را مطابق با آن برنامه‌ریزی کنم.

 وی با اشاره به اینکه کودکان روحیه لطیفی دارند که با قصه‌گویی می‌توان به سؤال‌های ذهنی آن‌ها نیز پاسخ داد، تصریح کرد: برای روبه‌رو شدن با احساسات متفاوت و درک مفاهیم و اصول زندگی، کودکان را وارد دنیای قصه‌ها کنیم.

ناصری در توصیف اولین تجربه خود از قصه‌گویی در کانون اظهار داشت: اولین‌ قصه‌ام، قصه‌ی نخود خانم بود که سال پیش تو جشنواره اجرا کردم و در اولین حضور در جشنواره شور و شوقی که همراهم بود رو هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم و این حس برام لذت‌بخش بود.

وی افزود: به‌وضوح می‌توانم بگویم شور و نشاطی که قصه‌گویی در زندگی‌ام ایجاد کرده با انجام هیچ کاری نتوانستم به آن نشاط برسم.

 عضو نوجوان کانون در خصوص خاطره خود از زیباترین قصه‌ای که در کانون شنیده، گفت: بهترین قصه‌ای که شنیدم قصه‌ی «ماجرای عینکم» بود با اجرای خانم برمال بود که اجرای قصه آن‌چنان هنرمندانه و خلاقانه بود که هنوز هم تک‌تک جزئیات داستان رو به خاطر دارم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =