مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل برگزار می‌شود

مرحله استانی بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در فرهنگسرای بانوان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل بابیان اینکه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار می‌شود، گفت: نگاه و زاویه‌ی دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام آفرینی از رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در این جشنواره است.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه مدنظر قرار گیرد، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی دانست.

ملک‌زاده فرد افزود: جشنواره قصه‌گویی در چهار بخش مدرن و کلاسیک، بخش آیینی سنتی، بخش زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود که در مرحله استانی، با ثبت‌نام و بارگذاری آثار توسط ۱۴۷ نفر از علاقه‌مندان به این هنر،۲۷ نفر پس از پایش اولیه قصه‌ها توسط کارشناسان این حوزه، در فرهنگسرای بانوان اردبیل به‌صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت.

وی زمان رقابت قصه‌گویان در این مرحله را ۲۱ آبان ماه عنوان کرده و اظهار داشت: در این روز ۱۰ نفر در بخش نوجوانان، ۲ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و ۱۵ نفر در بخش مدرن و کلاسیک و با محور قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و قصه‌های آزاد قصه‌های خود را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه خواهند کرد.

رئیس دبیرخانه‌ی استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تصریح کرد: امسال با اضافه شدن دو بخش ویژه به جشنواره شاهد روایت ۵ قصه با موضوع غزه و همچنین نظم، امنیت و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: طی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه و انتخاب نفرات برگزیده، این افراد برای رقابت با قصه‌گویان برتر دیگر استان‌ها به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =