رقابت‌قصه گویان در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اردبیل آغاز شد

با حضور ۲۷ قصه گوی راه‌یافته به مرحله استانی، بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل، آغاز به کارکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل، طی آیینی با حضور قصه‌گویان راه‌یافته به این مرحله، صبح روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال ۱۴۰۲ در فرهنگسرای بانوان اردبیل آغاز شد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل در این مراسم قصه را بیان هنرمندانه پندها و عبرت‌ها دانسته و گفت: داستان‌ها و قصه‌ها، هنجارها و بایدها و نبایدهای زندگی اجتماعی را در قالب بیانی جذاب و شیرین برای کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند.

مدیرکل کانون بابیان اینکه قصه‌ها مسیر زندگی و نگاه به آینده را برای نسل پایه روشن می‌سازد، اظهار داشت: مطالعه کتاب‌های داستان و نشستن پایه قصه‌های بزرگان خانواده آموزه‌های تربیتی را برای فرزندان ما القا کرده والدین در امور تربیتی و پرورش فرزندان خود از بهره‌گیری این هنر نباید غافل شوند.

ملک‌زاده فرد تقویت مهارت‌های ارتباطی در کودکان را از مهم‌ترین نقش قصه در رشد و پرورش کودکان توصیف کرده و بیان داشت: یادگیری هنر قصه‌گویی توسط کودکان و نوجوانان باعث بالا رفتن میزان اعتمادبه‌نفس آن‌ها و موجب رشد قدرت بیان، تکلم و افزایش گنجینه لغات و اطلاعات و سطح معلومات و دانش کودکان می‌شود.

رقابت‌قصه گویان در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اردبیل آغاز شد

وی در ادامه خطاب به مخاطبان قصه‌های این جشنواره گفت: از قصه‌های امروز قصه‌گویان لذت ببرید و امیدوارم به‌زودی شاهد حضور شما عزیزان در دوره‌های بعدی جشنواره به‌عنوان شرکت‌کننده در بخش نوجوانان قصه‌گویان باشیم.

اجرای شاهنامه‌خوانی توسط اعضای کودک مرکز فرهنگی و هنری شماره ۵ کانون اردبیل از بخش‌های اجراشده در این مراسم بود.

گفتنی است مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه با اجرای ۲۷ قصه در بخش‌های مختلف برگزارشده و در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه طی مراسم اختتامیه، نفرات برگزیده برای راه‌یابی به مرحله کشوری معرفی خواهند شد.

رقابت‌قصه گویان در مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان اردبیل آغاز شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =