قرآن باید با اصل وجود انسان آمیخته شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه آیین اختتامیه و تجلیل از ۱۴۰ برگزیده‌ی هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) گفت: قرآن می‌بایست با اصل وجود انسان و در تار و پود او آمیخته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در این آیین با بیان این مطلب افزود: روایت‌هایی در خصوص تاثیر قرآن وجود دارد از جمله آن‌که «جوان اگر قرآن بخواند، قرآن با پوست و گوشت و خون او آمیخته می‌شود.»

مدیرعامل کانون در ادامه یادآور شد: منظور از جوان فرد ۲۰ یا ۳۰ ساله نیست، بلکه کسی است که در دوران نشاط زندگی قرار دارد.

علامتی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه قرآن می‌بایست با اصل وجود انسان و در تار و پود او آمیخته شود و این مدل آمیختگی در بهشت به‌طور قطع به کار انسان می‌آید.

وی همچنین اضافه کرد: به منظور سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی و مذهبی باید بر روی دوران نشاط زندگی تمرکز کنیم و دوران کودکی، نوجوانی و جوانی راهبردی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و مردم نیز باید به این دوران توجه کنند.

قرآن باید با اصل وجود انسان آمیخته شود

مدیرعامل کانون در پایان سخنانش با اشاره به اینکه اقدام‌هایی که در شهرستان محلات در حوزه حفظ قرآن صورت گرفته بسیار ارزشمند است، افزود: اهتمام قابل توجهی نیز در این راستا از سوی مسئولان و خانواده‌ها شکل گرفته است.

‌مراسم اختتامیه و تجلیل از ۱۴۰ برگزیده‌ی هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و گل‌های فاطمی(س) و بیست‌ویکمین مراسم تجلیل از حفاظ مهد قرآن محلات روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات پژوهشکده گل و گیاهان شهرستان محلات همزمان با بیست‌ودومین نمایشگاه گل‌های داودی برگزار شد.

این آیین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، سیدمحمود چاووشی مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن و با اجرای هادی صلح‌جو مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

یادآوری می‌شود اجرای گروه همخوانی ملی کریمه اهل بیت (علیهم السلام) از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =