کد خبر: 335787
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
دومین نشست انجمن فانوس کانون هرمزگان برگزار شد

دومین نشست انجمن فانوس با حضور طاهره مسافری کارشناس آفرینش های ادبی، امین صمدی عضو پرورش یافته ی انجمن های ادبی و ۶ نفر از اعضای انجمن شعر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان، در ابتدای این نشست امین صمدی موضوع نشست را تشریح کرد و گفت: با توجه به اهمیت و لزوم مطالعه ی آثار کهن ادبیات فارسی توسط شاعران و نویسندگان جوان، باید دید چگونه می توان میان متون کهن فارسی و ادبیات معاصر پیوند ایجاد کرد و چگونه از ادبیات کهن در خلق آثاری نو بهره برد. به عنوان مثال مهدی اخوان ثالث چگونه توانست از ادبیات کهن به دنیایی که نیما تحت عنوان شعر نیمایی ساخت، پل بزند.

وی تاکید کرد این مساله هر دو قشر نویسندگان و شاعران باسابقه و تازه کار را در بر می گیرد و در عمل شاهد تفاوت آن ها که پشتوانه ای از ادبیات کهن دارند با آن ها که از این پشتوانه ی بی بهره هستند، هستیم.

در ادامه اعضای حاضر در نشست، آخرین سروده های خود را قرائت کردند و درباره ی آن با یکدیگر گفت و گو نمودند. همچنین کتاب «اشک ماه» (منتخب اشعار شاعران نوجوان) به امین صمدی تقدیم گردید.

گفتنی است امین صمدی به همراه هستی جعفرپور از برگزیدگان سوگواره ی اشک ماه بود. نشست بعدی انجمن فانوس در تاریخ 27 دی ماه با حضور محمد ذاکری استاد ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان در محل اداره کل کانون پرورش فکری برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است اولین نشست انجمن فانوس سال گذشته با حضور ذاکری، دانشجویان، اعضای ارشد و نوجوان کانون همچنین علاقه مندان برگزار شده بود.

در پایان طاهره مسافری از برگزاری دو نشست انجمن شعر تا پایان سال با حضور علی آموخته نژاد و فاطمه رحمانی از شاعران بنام استانی خبر داد و از اعضا خواست در نشست های مذکور نیز حضور فعال داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =