امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون زبان و دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه

روسای دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه و کانون زبان ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پیش از امضای این تفاهم‌نامه، محمدرضا دهشیری، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه و مهدی ذوالفقاری، رئیس کانون زبان ایران، پیرامون اهداف مشترک میان کانون زبان و دانشکده روابط بین‌الملل بحث و تبادل نظر کردند.

دهشیری ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی سامانه کاربردی وبینارهای کانون زبان، ابراز امیدواری کرد که کانون زبان و دانشکده روابط بین‌الملل بتوانند پروژه‌های مشترک تحقیقاتی را بر اساس نیازهای طرفین به انجام برسانند و ظرفیت‌های آموزشی پژوهشی دوجانبه را به سمت موضوعات کاربردی هدایت کنند.

او افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک علمی، پژوهشی و آموزشی، می‌توان نسبت به ایجاد دوره‌هایی برای کارآموزی/ کارورزی مخاطبان دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امورخارجه در بخش‌های تخصصی اقدام کرد.

ذوالفقاری نیز ضمن برشماری اقدامات آموزشی و پژوهشی کانون زبان ایران، مانند تلاش در جهت بین‌المللی‌سازی کانون زبان، تاسیس شعب در مناطق پرظرفیت، تعریف دوره‌های ویژه آموزشی و...، گفت: برای تحقق مرجعیت علمی کانون زبان ایران، باید به سمت برگزاری همایش‌های سالانه، نمایشگاه‌های تخصصی حوزه آموزش زبان، استفاده مناسب از هوش مصنوعی و فضای مجازی، دوره‌های تخصصی توانمندسازی مدرسان و توسعۀ سهم بازار چاپ و نشر کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی کانون زبان، به عنوان مهم‌ترین موسسۀ آموزش زبان‌های انگلیسی و غیرانگلیسی در ایران حرکت کرد.

در این نشست، مدیر همکاری‌های علمی و دانشگاهی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه، مشاور اقتصادی و توسعۀ کسب و کار، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاون آموزشی و معاون اداری مالی کانون زبان ایران، نیز هر کدام به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.

این دیدار روز چهارشنبه، ۲۷ دی ۱۴۰۲، در دفتر ریاست دانشکده روابط بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون زبان ایران و دانشکدۀ روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =