کد خبر: 336104
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کارگاه آموزشی چگونه داستان بنویسیم

با حضور ریحانه جعفری نویسنده مطرح کشوری در مرکز فرهنگی هنری قشم کارگاه آموزشی «چگونه داستان بنویسیم» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان این کارگاه آموزشی با حضور ریحانه جعفری نویسنده و مترجم و دانش آموزان متوسطه اول در کانون پرورش فکری قشم برگزار شد.

این نویسنده و خالق کتاب پرژنیوم در ابتدا ضمن معرفی خود و آثارش برای دانش آموزان عناصر و نکات مهم در نویسندگی را بیان کرد و گفت: عناصر داستان به شما کمک می کنند تا ساختار اصلی داستان را بشناسید و آن را تجزیه و تحلیل کنید. درون مایه، شخصیت، زمان و مکان ،زاویه دید ، طرح یا پیرنگ ، کشمکش وگره گشایی از جمله عناصر داستان بشمار می رود.

وی افزود: یادگیری عناصر داستان نه تنها به شما کمک می کند تا دید دقیق تری نسبت به ساز و کار داستان خود داشته باشید بلکه همزمان دنیای بررسی داستان های دیگر را هم به روی شما باز می کند. پس یکی از تمرین های جذاب دیگری که می تواند به داستان نویسی شما کمک کند تجزیه و تحلیل داستان های سایر نویسنده ها از دید عناصر داستان است.  

کارگاه آموزشی چگونه داستان بنویسیم

در ادامه این کارگاه، با گفتگو و پرسش و پاسخ حاضرین با نویسنده و تمرین عملی نوشتن یک داستان کوتاه که با الهام از ابزار ساده انتخاب شد موجب خلق داستان‌های علمی، تخیلی، طنز و رئال گردید که بازخورد خوبی برای دانش آموزان داشت.

گفتنی است، با استقبال دانش آموزان از این کارگاه آموزشی، تشکیل کارگاه هفتگی آموزش داستان نویسی برای علاقمندان به صورت مستمر در این مرکز برقرار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =