فرشته طائرپور، محسن چینی‌فروشان و چهار چهره جهانی

آثار بخش مسابقه بین‌الملل نهمین جشنواره پویانمایی تهران امسال با حضور چهار داور و بخش سیفژ با سه داور از روز جمعه 15 اسفند مورد قضاوت قرار می‌گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جینالبرتو بنداتسی، مکس هاتلر، ولودیمیر دیاگیلف، مایا یونشو و محسن چینی‌فروشان به عنوان داوران بخش مسابقه بین‌الملل نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران تعیین شده‌اند.
بنا به این گزارش جینالبرتو بنداتسی استاد دانشگاه و مولف کتاب «کارتون: یک‌صد سال سینمای پویانمایی» است. همچنین مکس هاتلر پویانما و کارگردان آلمانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه گلداسمیت دریافت کرده و جوایز متعددی از جشنواره‌هایی چون کن، برادفورد، سنت لوییس و جشنواره بین‌المللی فیلم لندن به دست آورده است.
در عین حال ولودیمیر دیاگیلف مدیر اجرایی جشنواره‌های تلویزیونی (دایتیاتکو) و مایا یونشو پویانما و کارگردان ژاپنی، فارغ‌التحصیل دانشگاه هنر لندن و عضو انجمن علم و هنر و پویانمایی ژاپن است. در ادامه این اسامی نام محسن چینی‌فروشان کارشناس ارشد برنامه‌ریزی فرهنگی و دبیرکل سیفژ (سازمان بین‌المللی فیلم برای کودک و نوجوان)  به چشم می‌خورد که تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب ترجمه کرده و علاوه بر این 3 عنوان کتاب نیز برای کودکان و نوجوانان نوشته است.
بر این اساس، در بخش سیفژ حضور دوباره جینالبرتو بنداتسی و ولودیمیر دیاگیلف به چشم می‌خورد و علاوه بر آن فرشته طائرپور آثار خارجی را داوری می‌کنند. طائرپور کارشناسی ادبیات انگلیسی و به عنوان اولین تهیه‌کننده زن و رییس کانون تهیه‌کنندگان زن ایران حضور دارد.
گفتنی است؛ نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفند سال جاری در هفت سالن پذیرای شرکت‌کنندگان خواهد بود.